میلگرد

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه به ارزش یک هزار میلیارد ریال دقایقی قبل در بورس کالای ایران با موفقیت به پایان رسید تا روند تامین مالی تولید کشور از مسیر بورس کالا ادامه یابد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ طی روز جاری عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه، به تعداد ۷۰۵ هزار و ۵۶۶ قرارداد و با قیمت پایه یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۰۰ ریال در هر قرارداد ۱۰ کیلوگرمی، به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال انجام شد و با استقبال خوب سرمایه گذاران تامین مالی این شرکت به طور کامل به پایان رسید.

معاملات ثانویه این اوراق نیز از تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد است؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران یک ساله بازدهی حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت.اما درصورتیکه شرکت فولاد آتیه خاورمیانه  نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت ۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق یک سال پس از عرضه اولیه است.

گفتنی است، قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های میلگرد معامله شده در بورس کالای ایران یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالای ایران تعیین می شود. از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوه با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها