• ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
  • کد خبر: 69095
دلار

با افزایش قیمت فدرال‌ رزرو در ماه مارس، ارزش دلار فارکس افزایش می‌یابد.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از رویترز، در بحبوحه تورم ایالات‌متحده که نرخ‌های بهره بالاتر را تقویت می‌کند و در حالی که موضع ضعیف بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش قیمت‌ها بر یورو تاثیر گذاشته است ارزش دلار صعودی شد.

در اواخر هفته گذشته پس از اینکه رقم ضعیف‌تر از حد انتظار ایجاد شغل در ایالات‌متحده منتشر شد، معامله‌گران از موقعیت‌های بلندمدت دلاری خارج شدند و دلار با فروش مواجه شد.

تحلیلگران گفتند: ارقام بیکاری و تورم غیرمنتظره که شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی را با ۷ درصد سالیانه نشان می‌دهد، دلیلی برای افزایش زودتر نرخ‌های بهره است.

در معاملات میانه روز در اروپا، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر همتایان اصلی خود اندازه‌گیری می‌کند با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۹۵.۹۱۴ رسید.

یورو ۰.۳۳ درصد در برابر دلار کاهش یافت و به ۱.۱۳۲۵۰ دلار رسید و سرمایه‌گذاران بر این عقیده هستند که بانک مرکزی اروپا هنوز در چرخه انقباض از فدرال رزرو عقب است علیرغم اینکه داده‌ها نشان می‌دهد، تورم منطقه یورو در دسامبر به ۵ درصد جهش کرده است.

ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا گفت: افزایش قیمت انرژی ممکن است بانک مرکزی را وادار کند که از نظارت تورم بالا دست بردارد و برای تعدیل رشد قیمت‌ها اقدام کند اما اظهارات وی تا حد زیادی در بازارهای ارز نادیده گرفته شد.

یورو همچنین به پایین‌ترین سطح خود در برابر پوند از فوریه ۲۰۲۰ رسیده است زیرا احتمال می‌رود که بانک انگلستان همگام با فدرال‌رزرو حرکت کند اما پوند در برابر دلار ضعیف‌تر بود و با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱.۳۵۷۰ دلار رسید.

دلار آمریکا با ۰.۲۵ درصد کاهش در برابر ین به ۱۱۵.۲۲ رسید اما هنوز از بالاترین سطح پنج ساله هفته گذشته، ۱۱۶.۳۵ فاصله زیادی ندارد.

همچنین دلار استرالیا در حدود ۰.۷۱۸۳ دلار نوسان داشت و کمک اندکی از افزایش بازده اوراق قرضه استرالیا دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها