• ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 69389
نیکل

باوجود اینکه بخش عمده‌ای از مردم دنیا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، ولی همچنان بحران کرونا پابرجاست و اقتصاد دنیا هنوز نتوانسته به شرایط عادی بازگردد. سویه اومیکرون که بسیاری آن را نگران‌کننده نمی‌دانند؛ شمار زیادی از فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرده و بسیاری از مردم را به مراکز درمانی کشانده است. این شرایط روی بورس‌های کالایی به‌خصوص بازارهای فلزی هم تأثیر گذاشته است به گونه ای که در روزهای اخیر قیمت نیکل در بازار جهانی رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ طبق گزارش ارائه‌شده توسط وب‌سایت «ماینینگ»، این رکورد تحت تأثیر کاهش عرضه و سرمایه‌گذاری دولت‌ها روی پروژه‌های صنعتی و زیرساختی برای کاهش تأثیرات منفی اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا بوده است.

رشد ۱۵ درصدی قیمت نیکل در بورس لندن

آمارها نشان می‌دهد قیمت کنونی، بالاترین قیمت ثبت‌شده طی سه ماه اخیر است. در قراردادهای آتی فروش نیکل برای اواخر ماه فوریه در چین قیمت هر تن از این محصول صنعتی به ۲۴ هزار و ۳۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت از نوامبر سال قبل تاکنون است. در بورس فلزات لندن هر تن از این فلز با تجربه افزایش بالغ‌بر یک‌درصدی طی یک هفته اخیر به بیش از ۲۰ هزار و ۹۰۰ دلار رسید. درمجموع قیمت نیکل در ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بورس فلزات لندن ۱۵ درصد رشد کرده است.

کرونا عامل اصلی افزایش قیمت

تحلیل گران بر این باورند، عامل اصلی رشد قیمت نیکل، کمبود عرضه و محدودیت‌های ایجاد شده در نتیجه همه‌گیری کرونا در فرایند تولید نیکل بوده است، اما پیش‌بینی می‌شود افزایش حجم تولید در کشور اندونزی که اخیراً رسماً اعلام شده است بستر را برای افزایش عرضه در جهان و کاهش قیمت فراهم کند.

رشد قیمت حتی با مهار کرونا

«اس اند پی گلوبال» دراین‌باره پیش‌بینی کرده است، در سال جاری شاهد افزایش تقاضا برای نیکل در بازار جهانی خواهیم بود و دلیل آن تصمیم کشور چین برای افزایش حجم تولید فولاد ضدزنگ است. اندونزی هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این زمینه انجام داده که باعث می‌شود تا تقاضای نیکل در دنیا ۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد. درصورتی‌که دنیا بتواند از بحران کرونا در سال جاری عبور کند، بازهم خواهد توانست رشد بیشتر تقاضای نیکل و دیگر فلزات را تجربه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها