سنگ آهن

یکی از ارزشمندترین و پرمصرف‌ترین مواد معدنی در بازار جهانی سنگ‌آهن است. ماده‌ای معدنی که در تعیین قیمت فولاد هم نقشی اساسی دارد. طبق گزارش بانک جهانی در فصل آخر سال ۲۰۲۱ قیمت هر تن سنگ‌آهن در بازار جهانی به ۱۱۲ دلار رسید که بالغ‌بر ۵۵ دلار نسبت به فصل سوم همین سال پایین‌تر بود. همین مسئله سبب شد تا قیمت فولاد هم در فصل آخر سال قبل با کاهش همراه شود.

عبور قیمت از ۲۰۰ دلار

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ آمارهای ارائه‌شده توسط بانک جهانی نشان می‌دهد هر تن سنگ‌آهن در فصل سوم سال قبل با قیمت ۱۶۶.۹ دلار مبادله شد در فصل دوم قیمتی برابر با ۲۰۰.۷ دلار داشت و در فصل اول با قیمت ۱۶۷.۲ دلار به مصرف‌کنندگان عرضه شد. متوسط قیمت هر تن سنگ‌آهن در فصل آخر سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۳۳.۲ دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بالاتر بود.

رشد قیمت در هراس کرونا

در این گزارش متوسط قیمت هر ماه سنگ‌آهن هم منتشر شد. بانک جهانی اعلام کرد، قیمت هر تن سنگ‌آهن در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ برابر با ۱۱۷ دلار بود اما در ماه نوامبر با قیمت ۹۶.۲ دلار به فروش رسید. این در حالی است که در دهمین ماه سال قبل هر تن سنگ‌آهن قیمتی معادل ۱۲۲.۹ دلار داشت.

بررسی قیمت‌های ارائه‌شده توسط بانک جهانی برای سنگ‌آهن نشان می‌دهد که طی اوج‌گیری پاندمی کرونا در دنیا قیمت این ماده معدنی ارزشمند با سرعت زیادی رشد کرده است. در سال ۲۰۱۹ هر تن سنگ‌آهن در دنیا با قیمت ۹۳.۸ دلار مبادله می‌شد ولی در سال ۲۰۲۰ قیمت آن به ۱۰۸.۹ دلار رسید که رشد قابل قبولی برای یک سال بود. در سال ۲۰۲۱ ورق در بازار برگشت و هر تن سنگ‌آهن با قیمت ۱۶۱.۷ دلار در بازار مبادله شد.

 در این سال شاهد رشد بالغ‌بر ۵۳ دلاری قیمت هر تن سنگ‌آهن در دنیا بودیم. البته بررسی متوسط قیمت‌های فصلی نشان می‌دهد که از فصل دوم تاکنون روند قیمت کاهشی بوده و این نگرانی از سویه‌های جدید کروناست که مانع از بازگشت به وضعیت قبل از همه‌گیری شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها