• ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 70992
نفت

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد روند کاهش ذخایر نفت این کشور ادامه دارد و ۱.۰۷۶ میلیون بشکه از این ذخایر طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، مؤسسه نفت آمریکا تخمین می‌زند ۱.۰۷۶ میلیون بشکه از ذخایر نفت این کشور در این هفته کم شده باشد. این در حالی است که تحلیلگران یک کاهش ۱.۷۶۹ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

ذخایر نفت خام آمریکا ۸۰ میلیون بشکه از آغاز سال جاری میلادی کاهش یافته است. کل ذخایر نفت خام دنیا در سطح بسیار پایینی قرار دارند.

مؤسسه نفت آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود ۲.۰۲۵ میلیون بشکه از ذخایر نفتی کم شده‌است درحالی‌که تحلیلگران یک افزایش ۶۷۵ هزار بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند.

قیمت نفت خام در روز دوشنبه و به‌دنبال اظهارات رییس‌جمهور اوکراین مبنی‌بر قصد روسیه برای حمله در روز چهارشنبه، افزایش‌یافته بود. اما به‌دنبال گزارشی مبنی‌بر این‌که روسیه درحال عقب کشیدن بخشی از سربازان خود از مرز اوکراین است، در روز سه‌شنبه پایین آمد.

تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به چهارم فوریه ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته و به ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز رسیده‌است. این مقدار ۱.۵ میلیون بشکه در روز کمتر از دوره قبل‌از بحران کروناست.

مؤسسه نفت آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین این کشور در هفته منتهی به یازدهم فوریه ۹۲۳ هزار بشکه کاهش‌یافته است. این رقم در هفته قبل‌از آن برابر با ۱.۱۳۸ میلیون بشکه بود.

ذخایر میعانات گازی آمریکا هم ۵۴۶ هزار بشکه طی همان هفته کاهش‌یافته است. ذخایر نفتی کاشینگ ۲.۳۸۲ میلیون بشکه طی این هفته پایین آمده‌اند. ذخایر این منطقه در چهارم فوریه برابر با ۲۷.۷ میلیون بشکه بود یعنی پائین‌تر از ۶۰ میلیون بشکه گزارش‌شده در ابتدای ۲۰۲۱.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها