عشقی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از بازار معاملات قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورس انرژی ایران روی تجربه موفق شفافیت در بورس کالا تاکید کرد.

به گزارش « کالاخبر »، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین رونمایی از بازار قرراردادهای نفت و متانول در بورس انرژی اظهار کرد: شفافیت در انجام معاملات در حوزه کالایی یک مسیر بی بازگشت به حساب می‌آید که باید آن را ادامه داد.

به گفته عشقی، شرکت‌هایی که توانستند محصول‌های خود را در بازارهای کالایی عرضه کنند از این فرصت منتفع می‌شوند. علاوه بر اینکه عرضه محصول‌ها در بورس‌ های کالایی سبب شفافیت قیمت ها می شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیگیری‌هایش را استمرار میبخشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: بیش از یک سوم شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران مربوط به محصول‌های پتروشیمی و شیمیایی است. وقتی این شرکت‌های سهامی محصول‌های خود را در این بازار عرضه کنند، دیگر از لحاظ قیمت و شفافیت نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام‌هایش را در راستای عرضه کالاهای تولیدی در بازارهایی کالایی پیگیری می‌کند. در ماه های گذشته که صادرات گاز با چالش مواجه شد، عرضه گاز طبیعی نیز با مشکلاتی مواجه که با پیگیری های سازمان بورس و اوراق بهادار رفع شد.

هوشمندسازی ابزارهای معاملاتی مشتقه در دستورکار 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: راهکار بلند مدت این است که قیمت به صورت داخلی و منطقه‌ای مشخص شود. ما در سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس انرژی در تلاش هستیم نیاز شرکت‌ها را به واسطه ابزارهای متنوع مالی رفع کنیم.

عشقی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها، بحث هوشمندسازی ابزارهای معاملاتی مشتقه است،  عنوان کرد: من از مدیران عامل مربوط به این حوزه می‌خواهم تمام اقدام‌های خود را در این راستا به بهترین نحو انجام دهند.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مقررات و قوانینی که در حوزه کالایی نوشته شده، پیگیری‌های لازم را در راستای بروزرسانی آن ها انجام خواهیم داد،  زیرا اکنون ذی‌نفعان بازار سرمایه متعدد شده‌اند.

عشقی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی معاملات آتی در بورس انرژی، ایران بتواند به عنوان مرجع حوزه انرژی در غرب آسیا مطرح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها