• ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
  • کد خبر: 72246
چین

بیشتر بازارهای آسیایی در روز دوشنبه سقوط کردند زیرا معامله‌گران تحولات جنگ اوکراین و تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران را دنبال می‌کنند.

به گزارش کالاخبر و به نقل از بیزنیس دیلی، قیمت نفت پس از اینکه در هفته گذشته به بالاترین حد در ۱۴ سال گذشته رسید در آغاز هفته جاری کاهش یافت، هرچند قیمت این کالا همچنان در حدود ۱۱۰ دلار آمریکا افزایش یافته و فشار صعودی بر تورم را حفظ کرده است.

همچنان بسترهای تجاری به دلیل جنگ روسیه و اوکراین پر از عدم اطمینان است و سرمایه‌گذاران با نگرانی منتظر آخرین جلسه سیاست فدرال رزرو هستند که انتظار می‌رود روز چهارشنبه با اعلام بانک افزایش نرخ بهره یک چهارم واحدی به پایان برسد.

لوئیس دادلی در فدرال هرمس گفت: «ما در حال تجربه نوسانات فوق‌العاده‌ای در سهام جهانی هستیم که با احساسات متزلزل بازار ترکیب می‌شود و خطر رکود در قیمت‌های مارپیچی کالاها تشدید می‌شود.»

ما انتظار داریم در کوتاه‌مدت نوسانات ادامه داشته باشند زیرا عدم اطمینان ژئوپلیتیکی در مورد نفت خام روسیه ادامه دارد.

دورنمای افزایش هزینه‌های استقراض باعث شده است که دلار در سراسر جهان افزایش یابد و به بالاترین حد چند ساله در برابر ین، پوند و یورو برسد.

پس از سقوط دیگری در وال استریت، آسیا با مشکل مواجه شد. سهام هنگ‌کنگ منجر به زیان شد و بیش از ۳ درصد کاهش یافت و برای اولین بار در ۶ سال گذشته به زیر ۲۰هزار رسید.

شرکت‌های فناوری به دلیل نگرانی‌ها در مورد سرکوب این بخش توسط چین و از آنجایی که مرکز فناوری این کشور، شنژن در قرنطینه قرار گرفت شاهد بدترین آسیب‌ها بودند.

سهام شانگهای، سئول، سنگاپور، تایپه، مانیل، بانکوک و ولینگتون نیز سقوط  و توکیو، سیدنی و جاکارتا صعود کردند.

قیمت نفت علی‌رغم تحریم‌های شدید روسیه که باعث ممنوعیت واردات نفت خام از این کشور توسط ایالات‌متحده شده و به دنبال مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بین ایران و قدرت‌های جهانی کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها