آتی سکه جدید

مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا از مهلت خروج یا انتقال سکه طلای موجود در خزانه بانک رفاه و خزانه بانک صادرات در نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی با زمان سررسید اسفند خبر داد.

به گزارش « کالاخبر »، مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد: نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلای خزینه بانک رفاه و بانک صادرات با سررسید اسفند ۱۴۰۰ در پایان جلسه معاملاتی روز چهارشنبه ۲۵ اسفند (فردا) متوقف می شود. بدین ترتیب گواهی های مزبور، دیگر قابلیت معامله را در بورس کالا ندارد.

براساس اطلاعیه منتشره و مطابق ماده ۵۱ دستورالعمل پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی مهلت زمانی تا پایان روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به دارندگان گواهی سپرده کالایی با تاریخ سررسید مزبور داده می شود تا با مراجعه به خزانه و پرداخت هزینه های انبارداری، نسبت به تحویل کالای خود اقدام کرده یا از طریق کارگزار ناظر، فرآیند مربوط به انتقال مالکیت گواهی سپرده کالایی از نماد با سررسید قدیم به نماد با سررسید جدید را انجام دهند.

بنا بر اطلاعیه اعلامی، در صورت عدم اقدام دارنده گواهی سپرده کالایی یا نماینده قانونی وی پس از مهلت مذکور، بانک خروج نهایی کالا را ثبت کرده و متعاقبا تضامین تودیع شده توسط سپرده گذاری مرکزی آزاد و به بانک مسترد می شود.

اطلاعات نمادها و معاملات گواهی سپرده کالایی در سایت مدیریت فناوری بورس تهران (اینجا) در قسمت بورس کالا و سربرگ گواهی سپرده کالایی قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها