• ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 72510
طلا

در حالی که نگرانی ها از جنگ اوکراین و بالا رفتن قیمت نفت موجب شده تا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا بالا برود قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد هفتگی بود، اما با توجه به بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا روز جمعه قیمت فلز زرد نوسان محدودی را شاهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۱۹۵۸ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه با ۰.۴۰ درصد کاهش به ۱۹۵۹ دلار و ۸۰ سنت رسید.

انتظار انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب شده تا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا بالا برود.

کریس گافنی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اگر نرخ بهره همچنان بالا برود می تواند روند افزایشی قیمت طلا را مختل کند.»

وی افزود: «اما فضای کلی حاکم بر بازار همچنان به نفع قیمت طلاست. با توجه به بالا بودن نرخ تورم همچنان اشتها برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا بالاست. ما شاهد ورود مشتریانی به بازار هستیم که می خواهند به دارایی های خود تنوع بیشتری ببخشند.»

هفته گذشته فدرال رزرو پس از سه سال نرخ بهره را افزایش داد و تجار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در ماه می نیز نرخ بهره را نیم درصد دیگر افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها