بورس کالای ایران

طی اسفند ماه سال جاری، ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۵۵ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به بهمن ماه به ترتیب رشد ۱۷ و ۶ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش « کالاخبر »، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی طی اسفند ماه معامله افزون بر یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۳۷۸ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۷۸ هزار و ۸۰۲ تن انواع قیر، ۳۳۶ هزار و ۴۹۹ تن انواع مواد پلیمری، ۱۷۹ هزار تن لوب کات، ۱۲۷ هزار و ۷۲۲ تن مواد شیمیایی، ۲۶ هزار و ۱۳۵ تن گوگرد، ۹ هزار و ۳۷۲ تن روغن، ۵۵۰ تن آرگون و ۳۱۴ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۸ میلیون و ۳۴۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۹۸ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۸۸۴ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۸۱۹ هزار تن انواع فولاد، یک میلیون و ۲۱۱ هزار تن سنگ آهن، ۳۸۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۴۲ هزار و ۷۸۵ تن آلومینیوم، ۳۵ هزار و ۲۳۰ تن روی، ۲۶ هزار و ۲۸۰ تن انواع مس، ۷۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار و ۲۰۰ تن کک، ۲۵۰ تن سرب، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۴۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۴۹ هزار و ۳۱ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها