• ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر: 73455
هند

عطش هند برای زغال سنگ در حال افزایش است. حتی در حالی که جهان از کالاهای روسی دوری می‌کند، غول آسیایی پس از خرید نفت با تخفیف بالا، زغال سنگ روسیه را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش « کالاخبر » به نقل از فولاد ایران، کمیسیون اروپا هفته گذشته ممنوعیت زغال سنگ روسیه را به عنوان بخشی از دور جدید تحریم ها علیه مسکو، پیشنهاد کرد. از سوی دیگر، واردات زغال سنگ هند از روسیه در ماه مارس به بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید. حجم این واردات ۱.۰۴ میلیون تن بود که بالاترین میزان از ژانویه ۲۰۲۰ است.

هفته گذشته، هند اعلام کرد که قصد دارد واردات زغال کک شو روسیه را که برای تولید فولاد استفاده می‌شود، دو برابر کند.

ریستاد انرژی در یادداشتی گفت: "ممنوعیت اتحادیه اروپا بر واردات زغال سنگ از روسیه در زمانی صورت می‌گیرد که بازار بین‌المللی زغال‌سنگ در حال حاضر بسیار فشرده است و قیمت‌های مشابه آن بالاست. افزایش تقاضای زغال سنگ در آسیا، در حالی که کشورها تلاش می کنند واردات گاز طبیعی گران قیمت را به حداقل برسانند، قیمت زغال سنگ را در سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، حدود ۷۰ درصد از تولید برق هند را زغال سنگ تشکیل می دهد. این کشور دومین مصرف کننده و واردکننده زغال سنگ در جهان پس از چین است. طبق گزارشات، وابستگی هند به واردات زغال کک شو به حدود ۸۵ درصد افزایش یافته است. در اواخر سال گذشته، هند با کمبود زغال سنگ آسیب دید زیرا تقاضای برق این کشور افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها