• ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر: 73626
انجمن جهانی فولاد

انجمن جهانی فولاد در گزارش اخیر خود از چشم انداز کوتاه مدت بازار جهانی فولاد، برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ پیش بینی کرد که تقاضای فولاد در سال ۲۰۲۲  تا ۰.۴ درصد رشد خواهد کرد و به ۱۸۴۰.۲ میلیون تن خواهد رسید در حالی که سال ۲۰۲۱ رشد تقاضا  ۲.۷ درصد بود. طبق برآوردها در سال ۲۰۲۳ تقاضای جهانی فولاد رشد بیشتر ۲.۲ درصدی خواهد داشت و به ۱۸۸۱.۴ میلیون تن خواهد رسید. 

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، البته این چشم انداز کوتاه مدت در سایه تراژدی انسانی و اقتصادی پس از تهاجم روسیه به اوکراین منتشر شده است. در سال ۲۰۲۱، علیرغم تداوم مشکلات زنجیره تامین و موج های شیوع کووید، بهبودی پس از کرونا در بسیاری از نقاط دنیا قوی‌تر از حد انتظار بود. با این حال، کاهش شدیدتر از حد انتظار تقاضا در چین منجر به کاهش رشد تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۲۱ شد. برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، چشم انداز بازار بسیار نامشخص است.

حال امید به بهبود مستمر و باثبات از این بیماری همه گیر به دلیل جنگ در اوکراین و افزایش تورم متزلزل شده است. چشم انداز سال ۲۰۲۳ بسیار نامشخص است. پیش‌بینی ها فرض می‌کند که درگیری در اوکراین در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید، اما تحریم‌ها علیه روسیه تا حد زیادی باقی خواهند ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها