گواهی سپرده+انبار

بازار گواهی سپرده کالایی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش چشمگیر روبه رو شد؛ به طوریکه حجم معاملات این بازار به ۷۵ میلیون گواهی رسید.

به گزارش  کالاخبر ، ۷۵ میلیون و ۱۶ هزار و ۲۶۶ گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران به ارزش بالغ بر ۹۲۸ میلیارد تومان در فروردین ۱۴۰۱ دادوستد شد. از نکات قابل توجه این معاملات، رشد چشمگیر حجم (۹۲۱ درصد) و ارزش معاملات (۵۶ درصد) نسبت به فروردین سال گذشته بود. عامل این رشد نیز به راه اندازی گواهی سپرده سیمان آبان ۱۴۰۰ باز می گردد. 

نکته حایز اهمیت اینجاست که در فروردین سال قبل ۷ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۲۸ گواهی سپرده کالایی به ارزش ۴۰۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

خواندن گزارش های جذاب عملکرد ماهانه در فروردین را از دست ندهیم:

در ماهی که گذشت زعفران نگین با جا به جایی ۱۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۱۹۹ گواهی سپرده به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان، از نظر ارزش معاملات اول شد و ۵۰ درصد از ارزش کل بازار را به تنهایی رقم زد.

معامله ۳ میلیون و ۲۴ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز این دارایی را با ثبت ارزش بیش از ۳۹۳ میلیارد تومانی و کسب سهم ۴۲ درصدی از ارزش کل بازار در جایگاه دوم معاملات قرار داد.

معامله گران ۵۹ میلیون و ۲۰ گواهی سپرده سیمان به ارزش ۳۵ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان را نیز خریدند و دارایی پایه مذکور با این عملکرد توانست به تنهایی ۷۹ درصد از حجم کل بازار را رقم زده و از نظر این متغیر در بالاترین جایگاه بایستد.

۴۷۱ هزار و ۵۴۷ گواهی سپرده شیشه نیز در فروردین ۱۴۰۱ مورد معامله قرار گرفت و ارزش حدود ۳۵ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان را ثبت کرد.

در نمادهای معاملاتی انبارهای برنج طارم نیز ۳۷ هزار و ۱۷۳ گواهی سپرده کالایی خرید و فروش شد و ارزش تقریبی ۲.۵ میلیارد تومانی را در پی داشت.

۱۹ هزار و ۳۶۳ گواهی سپرده زیره سبز نیز به ارزشی حدود ۲میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان در بازار معامله شد.

در جریان معاملات ماهانه بازار مالی بورس کالا بر پایه سه دارایی پایه پسته، نخود و کشمش در مجموع ۱۳۸۴ گواهی سپرده کالایی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت تا معامله گران با این عملکرد به پیشواز معاملات اردیبهشت ماه بروند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها