• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 73820
زغال سنگ

دولت بریتانیا در حال بررسی امکان گشایش یک معدن جدید زغال سنگ برای کاهش وابستگی از انرژی روسیه است.

به گزارش  کالاخبر به نقل از فولاد ایران، به گفته منابع آگاه، مایکل گوو، وزیر مسکن و توسعه منطقه ای بریتانیا، تمایل به تایید ساخت معدن زغال سنگ جدید در شهر وایتهاون، کامبریا در شمال غربی انگلستان را دارد. این پروژه چندین سال پیش ارائه شده بود اما کابینه وزیران بریتانیا صدور گواهینامه آن را متوقف کرد و در میان اعتراضات طرفداران محیط زیست، بازبینی جدیدی از پروژه را آغاز کرد. با این حال، در پس زمینه وضعیت اوکراین و محدودیت های گسترده اعمال شده بر مسکو، که شامل لغو واردات زغال سنگ روسیه تا پایان سال می شود، مقامات بریتانیا ممکن است با وجود مخالفت های قبلی، این پروژه را تایید کنند. این معدن زغال سنگ را برای کارخانه های کلیدی فولاد تامین می کند.

در صورت تصویب، پروژه Whitehaven اولین معدن زغال سنگ جدید در بریتانیا در سه دهه اخیر خواهد بود. این پروژه بر استخراج زغال سنگ متالورژیکی متمرکز خواهد بود که در تولید فولاد استفاده می شود. تا همین اواخر، ۴۰ درصد از نیازهای تامین شده زغال سنگ بریتانیا توسط روسیه تامین می شد.

در ۶ آوریل، لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۲، لندن تمام واردات زغال سنگ و نفت از روسیه را متوقف خواهد کرد و اقداماتی را برای توقف تحویل گاز روسیه نیز انجام خواهد داد.

اتحادیه اروپا که در بحبوحه بحران اوکراین با محدودیت های اقتصادی بر مسکو فشار می آورد، قبلاً تصمیم گرفته است زغال سنگ روسیه را کنار بگذارد. اوایل این ماه، بروکسل اعلام کرد که خرید، واردات یا ترانزیت زغال سنگ و سایر مواد معدنی جامد از روسیه را از ۱۰ اوت ممنوع خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها