• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
  • کد خبر: 73826
مس

کالاخبر: جهان در ۲۵ سال آینده به تمام مس استخراج شده از ۶۰۰ سال گذشته نیاز دارد.

به گزارش  کالاخبر ، مدیر ارشد عملیاتی تجارت مس ریوتینتو می گوید طی ۲۵ سال آینده جهان به معادل کل مس استخراج شده از دهه ۱۴۰۰ تاکنون برای برآورده کردن نیازهای انتقال انرژی سبز نیاز خواهد داشت.

وی در کنفرانس جهانی مس CRU در سانتیاگو شیلی که در ۲۸ تا ۳۰ مارس برگزار شد گفت: اگر به این موضوع نگاه بلند مدت داشته باشیم مقیاس این چالش بسیار با اهمیت است. در ۲۵ سال آینده ما به تمام مسی که در ۶۰۰ سال گذشته استخراج شده است نیاز خواهیم داشت و این میزان مس تنها برای این است که همهچیز کار کند.

وی ادامه داد: برای حرکت به سمت جهانی عاری از آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای صفر طی ۳۰ سال آینده چیزی جز یک انقلاب انرژی سبز لازم نیست و مس نقش کلیدی در این امر ایفا می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کربن زدایی یک محرکبزرگ برای تقاضای مس است گفت: انتظار می رود تقاضا سبز بیش از یک چهارم کل تقاضا در دستیابی به انتشار کربن صفر را تشکیل دهد.

وی می گوید تخمین زده می شود شبکه برق رسانی و نیاز گسترده به آن تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵ میلیون تن به تقاضای مس خواهد افزود.

تولید انرژی خورشیدی و بادی به ترتیب حدود ۳ و ۶ تن مس در هر مگاوات مصرف می کنند درحالی که این میزان برای انرژی حرارتی حدود یک تن در هر مگاوات است.

در همین حال وسایل نقلیه الکتریکی معمولا۸۰ کیلوگرم مس در مقایسه با حدود ۲۰ کیلوگرم خودروهای موتوری احتراق داخلی نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها