• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
  • کد خبر: 74368
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰ درصد افزایش به ۱۸۶۱ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در این هفته به‌دنبال چشم‌انتظاری سرمایه‌گذاران برای اطلاعیه سود خزانه‌داری آمریکا و همچنین افزایش قیمت دلار و تورم بالا در بسیاری از اقتصادهای دنیا کاهش‌یافته است.

اما قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۸۶۰ دلار و ۱۷ سنت رسید.

قیمت طلا از اواسط آوریل به‌دنبال سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی جهت مقابله با بالا رفتن قیمت‌های مصرف‌کننده رو به کاهش بوده‌است. این سیاست‌ها سود اوراق‌قرضه دولت آمریکا را از ۳ درصد بالاتر برده و باعث ۵ هفته متوالی افزایش ارزش دلار شده‌است که خرید این فلز گرانبها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

ادامه تورم بالا باعث نوسان بیشتر بازار اوراق قرضه خواهد شد. قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در روز چهارشنبه اعلام می‌شود و چین، هند، مکزیک و برزیل هم اطلاعات مالی خود را در این هفته منتشر می‌کنند.

سرمایه‌گذاران همچنین اطلاعات مربوط به ضربه خوردن چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا از قرنطینه‌های کرونایی را زیر نظر دارند. صادرات و واردات چین در ماه آوریل به‌خاطر کاهش تقاضا در نتیجه این محدودیت‌ها و همچنین کاهش تولید پایین آمده‌است.

ادامه روند افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. همچنین، افزایش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد چین، تورم و درگیری‌های روسیه و اوکراین هم بر قیمت این فلز گران‌بها بی‌تأثیر نیست.

قیمت طلا در معاملات دیروز بازار نیویورک ۱.۵ درصد کاهش داشت و به ۱۸۵۶ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود. شاخص دلار هم ۰.۳ درصد افزایش داشت. قیمت نقره و پلاتین هم کاهش یافت.

اما قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۹۶ سنت رسیده و پلاتین با ۰.۴۴ درصد افزایش ۹۶۱ دلار و ۲۴ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها