• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
  • کد خبر: 74380
نفت

ونزوئلا واردات نفت سنگین ایران را برای تامین خوراک پالایشگاه‌های داخلی خود آغاز کرد.

به گزارش کالاخبر، طبق توافقی سواپی که سال میلادی گذشته میان دو کشور عضو اوپک منعقد شد، شرکت PDVSA ونزوئلا، میعانات ایران را برای تبدیل نفت فوق سنگین خود به گرید صادراتی، وارد خواهد کرد و در مقابل، شرکت ملی نفت ایران نفت ونزوئلا را دریافت می‌کند.

اسناد شرکت نفتی دولتی PDVSA نشان داد نفت سنگین ایران که کیفیت مشابه گرید نفتی "مسا ۳۰" ونزوئلا را دارد، خوراک نفت پالایشگاه‌های این شرکت را افزایش خواهد داد.

در راستای پیمانهای همکاری میان دو کشور، ونزوئلا در سالهای اخیر تجهیزات ایرانی را برای بهسازی پالایشگاه‌هایش دریافت کرده است. پالایشگاه اِل پالیتو به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز پس از تعمیرات و ارتقای تجهیزات، هفته جاری یک واحد تقطیر نفت را راه اندازی کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت در سفر هفته گذشته به ونزوئلا، با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، دیدار کرد و درباره توافقهای همکاری با طارق العسیمی، همتای ونزوئلایی خود گفت‌وگو کرد.

دستکم ۲۰۰ هزار بشکه نفت سنگین ایران اواسط آوریل به پالایشگاه کاردون با ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز که دومین پالایشگاه بزرگ ونزوئلاست، تحویل داده شده است. یک محموله دیگر نفت ایران به میزان ۴۰۰ هزار بشکه هفته جاری در بندر خوزه تخلیه شد.

طبق اسناد شرکت PDVSA، کشتی Dino I که حامل این محموله بود، قرار است ماه جاری نفت کوره ونزوئلا را برای شرکت نفت ایران اینترترید که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است، حمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، ایران همچنین به تامین میعانات برای شرکت PDVSA ادامه می‌دهد. نفتکش مکسیمو گورکی قرار است دو میلیون بشکه میعانات را در بندر خوزه تخلیه کند و اطلاعات وب سایت تانکر تِرکِر نشان می‌دهد، نفتکش "دریا" در آبهای ونزوئلا منتظر تحویل محموله خود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها