شیشه

همزمان با پذیرش انبار شیشه فلوت دماوند و گشایش نماد معاملاتی آن از فردا، شاهد فعال شدن دوازدهمین انبار جهت انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده شیشه برای خریداران هستیم.

به گزارش کالاخبر ، پیرو اطلاعیه مدیریت بازارهای مالی بورس کالای ایران، انبار شرکت شیشه فلوت دماوند فعال شده و از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت نمادهای مربوط به این انبار به شرح جدول زیر گشایش یافته و آماده انجام معاملات است.

انبار این شرکت در استان مرکزی (ساوه، طراز ناهید، شهر صنعتی کاوه، خیابان شهدای گمنام) واقع شده است.

پیش از این نیز انبار ۱۱ شرکت شامل شیشه کاوه فلوت، شیشه ایران فلوت، شیشه ساوه جام، بلور و شیشه تابان، شیشه فلوت کاویان، شیشه آسا فلوت، صنایع شیشه آذر، شیشه سهند جام تبریز، شیشه لیا، شیشه شیت قزوین و شیشه شناور اردکان در بورش پذیرش شده بود.

از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی شپرده شیشه در بورس کالا به تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ تا هفته گذشته (منتهی به ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) درمجموع یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۱۵۶ گواهی سپرده معادل یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۱۵۶ مترمربع شیشه به ارزش ۱۳۳ میلیارد  و ۳۱۱ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

جزئیات معاملات گواهی سپرده شیشه جام

معاملات گواهی سپرده شیشه جام به صورت حراج تک قیمتی انجام می شود و برای این منظور، دوره پیش گشایش از ساعت ۱۲:۴۵ شروع و ساعت ۱۳:۳۰خاتمه می یابد و راس ساعت ۱۳:۳۰ حراج تک قیمتی برگزار می شود. 

هر گواهی سپرده کالایی معادل یک مترمربع شیشه است.

گواهی سپرده کالایی این نمادها دارای معاملات ثانویه نیست و پس از معامله، خریدار موظف است قبل از انقضای اعتیار گواهی سپرده کالایی، کالای خود را از انبار دریافت کند.

معاملات تا اطلاع ثانوی در روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود و در صورت وجود تعطیلی رسمی، روز معاملاتی به اولین روز کاری بعد منتقل می شود.

محدوده نوسان قیمت مجاز ۱۰ درصد قیمت پایه اعلامی توسط عرضه کننده است.

خریدار موظف به مصرف کالای خریداری شده در بازار داخل کشور است و مجوز صادرات ندارد. صادرات محصول ها تولید شده از کالای مذکور بلامانع است.

کالای ورودی به انبار فقط شیشه جام تولیدی همان شرکت بوده و صرفا توسط تولیدکننده قابل تحویل به انبار است.

تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده معامله شده روز چهارشنبه همان هفته معاملاتی است و دارندگان گواهی سپرده کالایی فرصت دارند روز یکشنبه هفته بعد از تاریخ انقضا اعتبار گواهی اقدامات لازم برای تحویل از انبار را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها