• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر: 74694
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۵ دلار و ۲۹ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، کاهش نسبی ارزش دلار از قیمت طلا حمایت کرده و باعث شده قیمت این فلز گران‌بها تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۲۵ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا هم با  ۰.۶ درصد افزایش به ۱۸۲۵ دلار و ۶۰ سنت رسیده‌است.

قیمت دلار پس‌از کاهش از رکورد بیست‌ساله خود در روز دوشنبه، ثابت مانده و یوان چین افزایش داشته‌است. سرمایه‌گذاران  منتظرند ببینند آیا افزایش نرخ بهره در آمریکا بازهم ارزش دلار را بالا خواهد برد یا نه.

ضعف دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا جذاب‌تر می‌کند.

از طرف دیگر، شاخص سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته که تقاضا برای طلا را محدود می‌کند.

علی‌رغم ترس سرمایه‌گذاران از آسیب‌پذیر بودن روند رشد اقتصاد دنیا و ادامه فشار تورم، بازار سهام در آسیا رشد کرده‌است.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی و تورم به حساب می‌آید.

قیمت نقره با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده و پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش ۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود. پالادیوم هم با یک کاهش ۱.۲ درصدی به ۲۰۰۲ دلار و ۱۷ سنت رسیده‌است.

برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین محرک‌های بیشتری ایجاد کرده و به نفع فلزات گران‌بها خواهد بود.از پالادیوم مخصوصاً در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود که با بازگشایی اقتصاد چین دوباره رونق خواهد یافت.

تحلیلگران عقیده دارند بهبود تقاضا و پایین بودن عرضه باعث کمبود پالادیوم در ادامه سال جاری میلادی و افزایش قیمت آن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها