• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 74696
بورس

ارزش سهام بورس های آسیایی در روز سه‌شنبه (۱۷ مه) علی‌رغم اینکه داده‌های بازار نگرانی سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کنند که بهبود اقتصاد جهانی حتی با وجود بالا بودن فشارهای تورمی ممکن است شکننده‌تر از حد انتظار باشد، افزایش یافت.

به گزارش کالاخبر ، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۸۴ درصد افزایش یافت اما همچنان رقمی پایین محسوب می‌شود چون این شاخص تاکنون ۶.۷ درصد کاهش یافته است.

نیکی توکیو در معاملات اولیه ثابت بود، در حالی که شاخص سهام استرالیا ۰.۳۴ درصد افزایش یافت.شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ ۱.۲ درصد بالاتر بود و شاخص CSI۳۰۰ چین ۰.۰۷ درصد افزایش داشت.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای دیگر شرکای تجاری اصلی دنبال می‌کند، در معاملات آسیایی ثابت بود و روی ۱۰۴.۱ باقی ماند.

ترس از عدم رشد اقتصادی در دو اقتصاد بزرگ جهان به دنبال آمار ضعیف خرده‌فروشی و تولید کارخانه در چین و داده‌های ناامیدکننده تولید ایالات‌متحده دوباره در حال ظهور است.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی تاثیر تورمی جهانی قرنطینه چین برای مبارزه با ویروس کرونا هستند که تولید کارخانه‌ها را در مناطقی در سراسر این کشور متوقف کرده است.

کاپیتال اکونومیکس در مقاله‌ای نوشت: یکی از راه‌های مهمی که قرنطینه چین می‌تواند بر سایر نقاط جهان تاثیر بگذارد، اثر آن بر تورم است. تورم و واکنش بانک مرکزی تاثیر زیادی بر بازارهای اوراق قرضه و سهام جهانی در سال جاری گذاشته است. افزایش روز سه‌شنبه در بازارهای آسیایی به دنبال یک جلسه عمدتا ضعیف‌تر ایالات‌متحده در روز دوشنبه است.

استاک نیوز گزارش کرد، اس‌اندپی ۵۰۰ به میزان ۰.۴ درصد کاهش یافت، در حالی که زیان بیشتری در نزدک کامپوزیت یعنی ۱.۲ درصد کاهش مشاهده شد و به ۱۱۶۶۴ رسید. شاخص داو جونز به سختی مثبت بود و تنها ۰.۰۸ درصد افزایش یافت.

داده‌های بسیار ناامیدکننده چین در ماه آوریل و سقوط شاخص تولید امپایر استیت ایالات‌متحده این نگرانی را افزایش داد که فعالیت اقتصادی ممکن است با تشدید اختلال زنجیره تامین دچار کاهش ناگهانی حرکت شود. داده‌ها نشان می‌دهند که مشکلات عرضه مربوط به سیاست کووید صفر در چین از عوامل کلیدی است.

شاخص تولید امپایر استیت نیویورک که روز دوشنبه منتشر شد، کاهش ناگهانی را در ماه مه نشان داد که این شاخص با سریع‌ترین سرعت خود از زمان آغاز همه‌گیری کاهش یافته است.

اما در اوایل تجارت آسیایی، بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۲.۸۹۳۱ درصد افزایش یافت در مقایسه با رقم ۲.۸۷۹ درصدی آن که در ایالات‌متحده  بسته شد.

بازدهی دو ساله که با انتظارات معامله‌گران برای افزایش نرخ‌های صندوق فدرال رزرو افزایش می‌یابد، در مقایسه با بسته شدن ۲.۵۶۸ درصدی ایالات‌متحده، به ۲.۵۷۸ درصد رسید.

ایمره اسپایزر، رئیس استراتژی وست‌پک نیوزیلند گفت: بازارها در حال حاضر نرخ وجوه فدرال رزرو را در نشست بعدی در ماه ژوئن، ۵۳ واحد پایه و تا پایان سال ۲۰۰ واحد پایه بالاتر می‌برند.

دلار در برابر ین با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۲۹.۲۴ رسید که به بالاترین میزان خود در سال جاری یعنی ۱۳۱.۳۴ نزدیک می‌شود.واحد پول اروپا با ۰.۱ درصد افزایش در روز به ۱.۰۴۳۷ دلار رسید و در یک ماه ۰.۹۹ درصد کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها