نفت

اویل پرایس در گزارشی با بررسی بازار نفت، سناریوی جدیدی از قیمت نفت پیش بینی کرد. 

به گزارش کالاخبر ، با تحریم های وضع شده علیه روسیه، صادرات نفت از این کشور کاهش یافت. 

طبق آمارهای منتشره در سایت اویل پرایس، در ماه مارس سال جاری صادرات نفت روسیه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به قبل کاهش داشت و در ماه آوریل، میزان افت کاهش صادرات به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسید و این وضعیت سبب شد قیمت هر بشکه نفت با سرعت زیادی رشد و از مرز ۱۰۰ دلار عبور کند.

در چنین شرایطی ، پرسش اصلی این است که آیا کمبود ایجاد شده در عرضه به دلیل تحریم های اقتصادی با تولیدات کشورهای دیگر جایگزین خواهد شد یا خیر؟ 

ادامه شرایط فعلی به دلیل بحران تولیدکننده ها

اویل پرایس به نقل از کوین وائل، تحلیلگر مرکز مطالعات بازار نفت امریکا، نوشته است: به نظر می رسد بخش زیادی از نفت حذف شده از بازار به دلیل تحریم روسیه، هیچ گاه به بازار باز نگردد و این کمبود عرضه سبب شود قیمت نفت در بازارجهانی سه رقمی باقی بماند. 

دلیل این پیش بینی هم درگیری اغلب کشورهای اوپک با چالش های متفاوت است که مانع از سرمایه گذاری آن ها در افزایش تولید و عرضه نفت می شود. 

از جمله این کشورها می توان به نیجریه و لیبی اشاره کرد که درگیر بحران های داخلی هستند. تنها گزینه موجود توافق هسته ای با ایران است که در صورت به ثمر رسیدن موجب می شود بخشی از نفت حذف شده روسیه دوباره به بازار بازگردد.

صادرات نفت روسیه ٣ میلیون بشکه کاسته می شود

اویل پرایس افزود: انتظار می رود با ادامه درگیری های روسیه و اوکراین و تداوم تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب، صادرات روسیه تا انتهای امسال، حدود ۳ میلیون بشکه در روز نسبت به سال قبل کاهش یابد در این شرایط، انتظار کاهش قیمت نفت در بازار در میان مدت و بلند مدت، انتظاری غیر واقعی است که امکان تحقق آن وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها