آتی

معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته گذشته با انعقاد ۳۷ هزار قرارداد دنبال شد که ۲۷ هزار آن برای معاملات زعفران نگین بود.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته به رقم ۲۱۶ میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان رسید و معامله گران تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۷ قرارداد آتی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره را در این بازار منعقد کردند.

بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته شاهد رقابت سنگین زعفران نگین و صندوق طلا برای کسب مقام نخست از نظر ارزش معاملات بود و ۹۹ درصد از ارزش کل معاملات در این دو دارایی پایه به ثبت رسید.

۲۷ هزار و ۵ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید تیر و شهریور و آبان ماه ۱۴۰۱ منعقد شد و ارزش نزدیک به ۱۱۵ میلیارد و ۴۳ میلیون تومان را در پی داشت. با این آمار معاملاتی، زعفران نگین در صدر بازار جای گرفت و به ترتیب ۷۳ درصد از حجم و ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

صندوق طلا نیز در رقابت با زعفران نگین توانست ۲۴ درصد از حجم و ۴۶ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار خود بگیرد و مقام دوم را کسب کند. در این هفته ۹۰۷۷ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ماه امسال منعقد شد و ارزش بیش از ۹۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته ای که گذشت، تعداد ۱۰۵۵ قرارداد آتی نقره تحویل خرداد و مرداد امسال نیز به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۱۵۰ تومان منعقد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها