• ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 74803
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ، قیمت طلا به‌دنبال کاهش ارزش دلار از رکورد بیست‌ساله آن در هفته ای که گذشت قیمت طلا  افزایش یافت. قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات جمعه با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۸۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار، پایین آمدن ارزش دلار و سقوط بازار جهانی بورس به بالا رفتن ارزش این فلز گران‌بها کمک کرده‌است و انتظار می‌رود این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و باعث شده ارزش طلا پس‌از ۴ هفته پیاپی کاهش بالاخره به منطقه مثبت برسد.

افت شدید بازارهای بورس دنیا هم تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را در بحبوحه نگرانی در مورد سلامت اقتصاد دنیا بالا برده‌است.

بالا رفتن قیمت انرژی هنوز هم یک نگرانی است که تقاضا برای طلا را به‌عنوان پشتوانه‌ای در برابر تورم افزایش می‌دهد. تحریم احتمالی واردات نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین تقاضا برای نفت و قیمت آن را بالا می‌برد.

از طرف دیگر انتظار رکود اقتصادی به‌خاطر کند شدن رشد اقتصاد در اروپا و آمریکا هم به احیای تقاضا برای طلا کمک می‌کند. سیاست نرخ بالای بهره در دوره کند شدن رشد اقتصاد باعث تورم همراه با رکود اقتصادی می‌شود.

متخصصان عقیده دارند قیمت طلا طی هفته‌های آینده در محدوده بین ۱۸۲۰ تا ۱۸۶۰ دلار باشد و شکستن هر کدام از این مرزها باعث می‌شود طلا در همان جهت حرکت کند.

قیمت نقره امروز با ۱.۰۷ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۶۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۲ درصد کاهش ۹۵۷ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها