فولاد

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی موفق شدند در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳‌میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۰۰ تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید کنند.

به گزارش کالاخبر  به نقل از ایرنا، مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالی که گذشت ۲۸ میلیون و ۴۰ هزار و ۱۰۰ تن فولاد خام و ۲۵ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۰ تن محصولات فولادی تولید شد که در مقایسه با سال ۹۹ به ترتیب کاهش ۲.۱ درصدی و افت پنج درصدی نشان می‌دهد.

در ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۹۹ هزار تن کاتد مس در کشور تولید شد که نشان‌دهنده رشد ۲.۸ درصدی است.تولید شمش آلومینیوم با رشد ۲۵.۱ درصدی به ۵۷۱ هزار و ۱۰۰ تن رسید.در این مدت تولید پودر آلومینا با رشد هفت دهم درصدی به ۲۳۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

در سال ۱۴۰۰ همچنین یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ تولید شد که در هم‌سنجی با سال ۹۹ افت ۱۲.۸ درصدی نشان می دهد.

تولید ۶۳ میلیون و ۷۶ هزار و ۹۰۰ تن سیمان (افت ۹.۱ درصدی) ‌از دیگر آمارهای قابل ذکر در سال ۱۴۰۰ است.

برپایه این گزارش، در سالی که گذشت یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۴۰۰ تن شیشه جام ‌(رشد ۱۷.۳ درصدی)، ۷۲۷ هزار و ۸۰۰ تن ظروف شیشه‌ای (افت ۲.۳ درصدی)، ۶۱ هزار تن ظروف چینی (رشد ۷.۹ درصدی) و ۹۸ هزار و ۶۰۰ تن چینی بهداشتی (کاهش ۱۶.۴ درصدی) تولید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها