• ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
  • کد خبر: 75270
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۲۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر ، به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس‌از توافق اتحادیه اروپا برای کاهش واردات نفت از روسیه تا پایان سال جاری میلادی و افزایش نگرانی در مورد کاهش بیشتر عرضه نفت در بازار در بحبوحه بالا رفتن تقاضا، افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد افزایش به ۱۲۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳ دلار معادل ۲.۶۳ درصد افزایش ۱۱۸ دلار و ۸ سنت معامله می‌شود.

سران اتحادیه اروپا به توافق رسیدند ۹۰ درصد از واردات نفت خود از روسیه را تا پایان سال جاری میلادی کاهش دهند. این سخت‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو از زمان حمله این کشور به اوکراین بوده‌است. 

برخی متخصصان عقیده دارند روند افزایش قیمت نفت متوقف خواهد شد چون کمبود عرضه در بازار به اندازه‌ کافی تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته‌است. اما نگرانی اصلی بالا رفتن قیمت بنزین درب پمپ بنزین‌ها است که می‌تواند تقاضا را در فصل اوج رانندگی پایین بیاورد.

انتظار می‌رود تقاضا در چین پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی افزایش یابد. شانگهای پایان قرنطینه‌های دوماهه را اعلام کرده و از روز چهارشنبه به مردم اجازه خروج از منزل و رانندگی را می‌دهد.

از طرف دیگر، ائتلاف اوپک پلاس در اجلاس روز پنجشنبه خود در مورد روند افزایش تولید تصمیم‌گیری می‌کند که احتمالاً همان ۴۳۲ هزار بشکه در روز تصویب می‌شود. این ائتلاف درخواست غرب برای افزایش سریع‌تر تولید جهت پایین آوردن قیمت نفت را رد کرده‌است.

اعضای این ائتلاف عقیده دارند بازار نفت متعادل است و افزایش قیمت اخیر ربطی به زیرساخت‌های بازار ندارد.

قیمت نفت به بالاترین رقم طی یک دهه گذشته رسیده و ۵۵ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها