• ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
  • کد خبر: 75449
چین

داده های مشاغل ایالات‌متحده به فدرال رزرو فرصتی برای افزایش نرخ داد و بازار سهام آسیایی را متلاطم کرد.

به گزارش کالاخبر ، بازارهای آسیایی روز دوشنبه پس از افت شدید وال استریت در واکنش به گزارش پیش‌بینی مشاغل ایالات‌متحده و فرصتی برای فدرال رزرو در جهت ادامه افزایش نرخ‌های بهره و تلاش برای مهار تورم فزاینده در هم ریختند.

این سرنگونی در حالی رخ داد که مقامات بیشتری پیشنهاد کردند که فدرال رزرو می‌تواند به افزایش شدید هزینه‌های استقراض ادامه دهد زیرا آنها سعی دارند تورم را مهار کنند.

با این حال، با افزایش قیمت‌ها توسط عواملی مانند جنگ اوکراین و کندی چین ناشی از قرنطینه، این نگرانی وجود دارد که اقدامات بانک بتواند ضربه‌ای به بزرگترین اقتصاد جهان وارد کند.

جهش تورم، روسای دارایی در سراسر جهان را مجبور به تشدید سیاست‌های پولی کرده است، به‌طوری‌که بانک مرکزی اروپا برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته نرخ‌ها را در ماه جولای افزایش خواهد داد.

شین اولیور، رئیس استراتژی سرمایه‌گذاری و اقتصاددان ارشد (AMP Capital) استرالیا گفت: «مسئله مهم برای بازارها این است که آیا می‌توان تورم را بدون ایجاد رکود توسط بانک‌های مرکزی کنترل کرد یا خیر».

وی افزود: «به احتمال زیاد سهام، شاهد تداوم نوسانات کوتاه‌مدت خواهند بود زیرا بانک‌های مرکزی برای مبارزه با تورم بالا به سخت‌گیری ادامه می‌دهند، جنگ در اوکراین و ترس از رکود همچنان ادامه دارد.»

هر سه شاخص اصلی در وال استریت با کاهش بسته شدند و شرکت‌های فناوری بیشترین درد را متحمل شدند، اگرچه آسیا در معاملات اولیه کمی بهتر عمل کرد.

به نقل از بیزنس، شاخص سهام هنگ کنگ، توکیو، شانگهای و تایپه همگی افزایش یافتند اما در سیدنی، سنگاپور، مانیل و جاکارتا زیان دیده شد.

قیمت نفت، محرک اصلی تورم، همچنان به افزایش خود ادامه داد زیرا تعهد اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ برای افزایش تولید، کمتر از انتظار بازارها بود.

این افزایش زمانی رخ داد که عربستان سعودی اعلام کرد، قیمت فروش رسمی مشتریان در آسیا را افزایش داده است، در حالی که انتظارات تقاضا به دلیل کاهش برخی اقدامات قرنطینه کووید-۱۹ در چین و شروع فصل رانندگی تابستانی ایالات‌متحده افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها