کشاورزی

به گفته تای هیگینز، سخنگوی وزارت کشاورزی ایالت اوهایوی آمریکا، افزایش قیمت سوخت در این کشور هزاران دلار به هزینه کشاورزان در سال جاری میلادی اضافه کرده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، وی در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد که قیمت‌های بی سابقه گازوئیل منجر به دو برابر شدن هزینه کشت محصولات کشاورزی شده است.

هیگینز گفت: گازوئیل تنها سوخت در کشاورزی نیست ولی ضروری ترین سوخت محسوب می‌شود.

این مقام دولت آمریکا افزود: وقتی به فصل کشت فکر می‌کنید، تصور کنید چه تعداد تراکتور از گازوئیل استفاده می‌کنند که شبانه روز کار می‌کنند. آنچه در سال گذشته به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در روز نیاز داشت، اکنون به هزار دلار رسیده است.

بر اساس اعلام اداره مزرعه کالیفرنیا، گازوئیل در ایالات متحده حدود ۱۵ درصد از هزینه‌های کلی یک مزرعه را تشکیل می‌دهد.

داده های انجمن خودروی آمریکا نشان می‌دهد که قیمت این سوخت یک رکورد تاریخی دیگر را در هفته جاری میلادی به ثبت رساند و به ۵.۶۴ دلار در هر گالن رسید.

برای مقایسه، ژوئن گذشته قیمت گازوئیل حدود ۳.۱۹ دلار و در سال ۲۰۲۰ فقط ۳.۰۳ دلار در هر گالن بود.

خاویر زامورا، یک کشاورز تولیدکننده محصولات ارگانیک از کالیفرنیا نیز به ریانووستی گفت که هزینه های او برای فصل کاشت امسال نیز افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش قیمت گازوئیل مشکل بزرگی است چرا که ما محصولات خود را مستقیماً به مغازه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس عرضه می‌کنیم، بنابراین میزان هزینه‌ای که برای این امر و تراکتور می‌شود نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

تحلیلگران می گویند که قیمت ها قبل از بحران اوکراین در حال افزایش بودند و به دلیل مشکلات زنجیره تامین و افزایش تقاضا با بهبود سفر و حمل و نقل از پایین ترین سطح خود پس از همه گیری کرونا، افزایش یافته بودند. اما جنگ و تحریم‌های متعاقب آن علیه روسیه تنها وضعیت را بدتر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها