مهدی کرباسیان، رئیس اسبق ایمیدور تاکید دارد بورس کالا به عنوان نماد شفافیت و سلامت اقتصاد، نقش مهمی در جلوگیری از بروز بسترهای رانت‌زا دارد، به همین دلیل باید از آن در اقتصاد حمایت شود.

مهدی کرباسیان، رییس اسبق هیات عامل ایمیدرو در گفت و گو با کالاخبر درباره نقش بورس کالا در توسعه اقتصادی کشور گفت: در کشور ما ضرورت دارد که در مسیر سلامت اقتصادی و شفافیت حرکت کنیم و نکته حایز اهمیت این است که بتوانیم حوزه تولید، بحث صادرات و در نهایت منافع مصرف کننده را حمایت کنیم.

وی افزود: بورس کالا نماد شفافیت و سلامت اقتصاد است که نهایتا به سود تولیدکننده و مصرف کننده و در مجموع اقتصاد کشور است. به عبارت دیگر بورس کالا مشخصا از رانت جلوگیری و در جهت توسعه اقتصادی و تولید کشور تلاش می کند.

به گفته کرباسیان حمایت از بورس کالا، حمایت از تولید و صادرات است و مسئولان کشور باید این حوزه را تقویت کنند و از دخالت های نابه‌جا و کارهای غیر کارشناسی و همینطور دستورالعمل های خلق الساعه جلوگیری کنند، چون این اقدام‌ها لطمه های جبران ناپذیری به بورس کالا و در نهایت اقتصاد کشور وارد می آورد.

رییس اسبق هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره ای به فرآیند شکل گیری بورس های کالایی در کشور دارد و در این باره گفت: راه اندازی بورس های کالایی در کشور به عنوان یکی از کارهای ارزشمند در ابتدای امر در سال 1382 و با بورس فلزات آغاز شد و در آن زمان ارتباط تنگاتنگ و خوبی میان وزارت اقتصاد و صنایع و معادن شکل گرفت و در سال های بعد محصول‌های پتروشیمی و مواد شیمیایی اضافه شد و در ادامه نوبت به کامودیتی ها و موادمعدنی رسید.

وی با بیان اینکه مفتخرم در این کار ارزشمند حضور داشتم و نقش کوچکی را ایفا کردم اظهار کرد: در طول این سالیان در کنار بزرگانی که این نهضت را آغاز کردند تلاش شد از این سازوکار حمایت شود چراکه مقاومت هایی وجود داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها