• ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر: 76033
مس

بهای جهانی هر تن مس در بازار معاملات آخر هفته ۸۹۴۶ دلار در تن معامله شد تا فلز سرخ برای اولین بار در سال جاری میلادی به زیر تراز ۹۰۰۰ دلاری کشیده شود و این محدوده قیمتی را هم تجربه کند.

به گزارش کالاخبر به نقل از معدن۲۴، این محدوده قیمتی پایین ترین میزان ممکن از سپتامبر ۲۰۲۱ بوده که متاثر از بالا گرفتن نگرانی ها مبنی بر رکود اقتصادی جهانی ناشی از انقباضات تهاجمی بانک های مرکزی بزرگ و شیوع مداوم ویروس کرونا در چین بوده که تقاضا را برای این فلز کاهشی کرده است.

نرخ مس در هفته گذشته تا ۵ درصد افت داشته است که با این تفاسیر دومین هفته کاهشی پیاپی قیمت این فلز رقم خورده باشد. کشورهای توسعه یافته اقداماتی را برای مقابله با اختلال در زنجیره تامین از جمله افزایش عرضه نفت از منطقه خاورمیانه و افزایش نرخ های بهره توسط فدرال رزرو را به کار گرفته اند. تقویت دلار آمریکا نیز فشار مضاعفی را به قیمت کامودیتی ها وارد کرده است.

فعالین بازار هند با توجه به تقاضای محدود، محتاطانه عمل کرده اند. برخی واحدهای کارخانه های بزرگ، تولیدشان را با توجه به بازار فعلی کاهش داده اند. روز جمعه بعد از سخنرانی رئیس جمهور چین مبنی بر اینکه رشد چشمگیری در بلندمدت برای اقتصاد چین دیده نمی شود، فشار فروش در بازار کامودیتی ها شدت گرفت. قیمت مس در معاملات هفته گذشته تحت تاثیر وضعیت مبهم اقتصاد جهانی بیش از ۵۰۰ دلار افت قیمت را ثبت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها