گواهی سپرده

بازار گواهی سپرده در هفته منتهی به ۳ تیر با ثبت معامله نزدیک به ۲۵.۵ میلیون اوراق مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۴۶۴ میلیارد تومان، افزایش ۱۹.۴ درصدی را در حجم تجربه کرد.

به گزارش کالاخبر ، حجم معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۳ تیر به ۲۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۵۶ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش نزدیک به ۴۶۴ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان رسید که نسبت به هفته منتهی به ۲۷ خرداد به لحاظ حجم افزایش۱۹.۴۳ درصدی را نشان داد و از نظر ارزش، کاهش ۵۵.۲ درصدی را به ثبت رساند (ارزش معاملات هفته منتهی به ۲۷ خرداد، ۱۰۳۶ میلیارد تومان و حجم معاملات گواهی سپرده ۲۱ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۷۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا گزارش شد).

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، ۲ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک به ۳۴۵ میلیارد تومان صدرنشین شد و از نظر ارزش معاملات در جایگاه نخست و از نظر حجم معاملات پس از سیمان در جایگاه دوم ایستاد.

این دارایی به ترتیب ۹ درصد از حجم کل و ۷۴ درصد از ارزش کل معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

عنوان برتر معاملات هفته قبل به لحاظ حجم همچون هفته های قبل به سیمان با ثبت معامله ۲۱ میلیون و ۶۲۳ هزار گواهی سپرده، تعلق گرفت و ارزش معاملات این دارایی به بیش از ۲۰ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان رسید. سیمان ۸۵ درصد از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی در هفته قبل را از آن خود کرده بود.

در هفته گذشته همچنین، ۷۶۵ هزار و ۳۹۸ گواهی سپرده زعفران نگین نیز به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۷ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت که این دارایی پایه از نظر حجم با سهم ۳ درصدی و از نظر ارزش با سهم ۷ درصدی از کل معاملات رتبه سوم در هر دو آیتم را کسب کرد.

ارزش معامله ۶۰۹ هزار و ۷۱ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۶۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان فراتر رفت و این دارایی با سهم ۱۴ درصدی از کل ارزش معاملات، مقام دوم را بعد از سکه طلا به نام خود کند.

در نماد معاملاتی برنج طارم نیز ۸ هزار و ۵۷۳ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش تقریبی ۷۸۶ میلیون تومان را در پی داشت.

در هفته قبل و بر پایه دو دارایی پسته و میلگرد نیز در مجموع ۳۱۴ هزار گواهی سپرده معامله شد و ارزش نزدیک به ۵ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان را رقم زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها