شیمیایی

روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که بزرگ‌ترین کارخانه مواد شیمیایی جهان در لودویگسهافن آلمان موسوم به «بی‌اِی‌اس‌اف» BASF ممکن است مجبور شود تولید خود را به دلیل کمبود گاز ارزان و فراوان روسیه متوقف کند.

به گزارش کالاخبر ، روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که بزرگ‌ترین کارخانه مواد شیمیایی جهان در لودویگسهافن آلمان موسوم به «بی‌اِی‌اس‌اف» BASF ممکن است مجبور شود تولید خود را به دلیل کمبود گاز ارزان و فراوان روسیه متوقف کند.

بر اساس این گزارش، شرکت بی‌اِی‌اس‌اف سال‌ها از گاز طبیعی روسیه برای تولید برق و به عنوان مواد اولیه محصولاتی که آن را به خمیر دندان، دارو و خودرو تبدیل می‌کند، استفاده کرده است. با این حال، این گزارش می‌گوید که کاهش عرضه گاز روسیه تهدیدی برای تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

پیتر وسترهاید، اقتصاددان ارشد این شرکت آلمانی در این باره گفت: کاهش تولید در این سایت وظیفه سنگینی خواهد بود. ما هرگز چنین موقعیت هایی را ندیده بودیم. تصورش سخت است.

مجتمع پتروشیمی لودویگسهافن با مساحتی حدود ده کیلومتر مربع که حدود ۲۰۰ کارخانه و نیروگاه را در بر می گیرد، تقریباً ۴ درصد از کل تقاضای گاز در آلمان را به خود اختصاص می‌دهد.

حدود ۶۰ درصد از سوخت مورد استفاده در این مجتمع برای تولید برق استفاده می‌شود، در حالی که ۴۰ درصد باقیمانده مواد اولیه برای تولید محصولات شیمیایی از جمله آمونیاک و استیلن است.

شرکت بی‌اِی‌اس‌اف تخمین می زند که اگر این مجتمع پتروشیمی بیش از ۵۰ درصد از حداکثر حجم گاز مورد نیاز خود را دریافت کند، فعالیت آن می تواند ادامه یابد. در غیر این صورت کار مجتمع باید متوقف شود.

پیش از این در ماه جاری میلادی، جریان گاز روسیه به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم به دلیل مسائل فنی ناشی از تحریم‌های غرب علیه مسکو تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

در واکنش به این بحران، دولت آلمان دومین مرحله از طرح سه سطحی اضطراری گاز خود را راه‌اندازی کرده است. برلین هشدار داده است که در بحبوحه کاهش جریان از روسیه با کمبود شدید سوخت مواجه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها