• ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 76792
چین

مقامات ارشد ایالات‌متحده و چین، تماس ویدیویی را برای گفت‌وگو در مورد چالش‌های اقتصادی جهانی، به ویژه در مورد زنجیره تامین برقرار کردند.

به گزارش کالاخبر  به نقل از بیزنس، تماس بین لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین و جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده در حالی صورت گرفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در نظر دارد برخی از تعرفه‌های وارداتی از چین را برای کاهش تورم افزایش دهد.

دو اقتصاد بزرگ جهان به دلیل کووید با مشکلات زنجیره تامین و افزایش قیمت جهانی انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که دو طرف توافق کردند، از آنجا که اقتصاد جهانی با چالش‌های شدیدی مواجه شده، تقویت ارتباطات و هماهنگی سیاست کلان بین چین و ایالات‌متحده از اهمیت زیادی برخوردار است و حفظ ثبات زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی به‌طور مشترک به نفع هر دو کشور و کل جهان است.

این خبرگزاری اعلام کرد که این تماس تصویری به درخواست ایالات‌متحده انجام شد و این گفت‌وگو را سازنده توصیف کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز در بیانیه‌ای اظهار کرد: یلن و لیو درباره تحولات کلان اقتصادی و مالی در ایالات‌متحده و چین، چشم‌انداز اقتصاد جهانی در بحبوحه افزایش قیمت کالاها و چالش‌های امنیت غذایی بحث کردند.

وزیر یلن صراحتا موضوعات نگران‌کننده ازجمله تاثیر جنگ روسیه علیه اوکراین بر اقتصاد جهانی و اقدامات اقتصادی غیرمنصفانه و غیر بازاری (چینی) را مطرح کرد.

با توجه به اینکه تورم در ایالات‌متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است، مقامات این کشور عجله دارند تا راه‌هایی برای کاهش فشار قیمت‌ها بیابند.

یکی از گزینه‌ها، لغو برخی از تعرفه‌های تجاری اعمال شده بر چین توسط دونالد ترامپ است. هر تصمیمی احتمالا به زودی اتخاذ خواهد شد زیرا برخی از موارد ایجاد شده توسط ترامپ از ۶ جولای به پایان می‌رسد مگر اینکه تمدید شوند.

طبق گزارش شینهوا، چین در تماس با یلن در روز سه‌شنبه نگرانی خود را در مورد موضوعاتی ازجمله لغو تعرفه‌های اضافی علیه چین و تحریم‌های طرف آمریکایی ابراز کرد.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده بین بایدن و شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین تماس برقرار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها