• ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 76890
نفت

گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت به‌خاطر تقاضای بالا و کمبود عرضه در بازار به دنبال سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف نفت، در نهایت به ۱۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش کالاخبر به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در روز پنجشنبه اعلام کرد با وجود کاهش اخیر قیمت نفت، بازهم احتمال ۱۴۰ دلاری شدن آن وجود دارد.

دامین کوروالین، یکی از تحلیلگران این بانک در مقایسه بازار امروز با رکود ۲۰۰۸ اعلام کرد:«۱۴۰ دلار هنوز قیمت پایه ما برای نفت است. برخلاف بازار سهام که سرمایه‌ای مبتنی بر پیش‌بینی است، کالاها در برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شوند».

وی توضیح داد درحال‌حاضر کمبود عرضه و کاهش ذخایر نفتی باعث شده قیمت آن طی شش‌ماهه اول سال جاری میلادی علی‌رغم رکود بازار افزایش یابد.

تقاضای بالا و کمبود عرضه در بازار با سال‌ها کمبود سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف نفت همراه شده و مشکل بلندمدت عرضه را به وجود آورده‌است که به این سادگی‌ها و به سرعت قابل‌حل نیست. گلدمن هنوز هم پیش‌بینی می‌کند در صورت صفر شدن رشد تولید ناخالص داخلی در خارج از چین، نفت خام برنت تا ۸۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد. اما کمبود عرضه نفت در بازار مانع سقوط بیشتر قیمت آن خواهد شد.

پیش‌بینی نفت ۱۴۰ دلاری توسط این بانک سرمایه‌گذاری در شرایطی انجام‌شده که قیمت نفت خام در این هفته به‌خاطر ترس از تورم کاهش‌یافته است. قیمت نفت در هفته گذشته به پائین‌تر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید. اما نفت برنت و نفت آمریکا هر دو توانستند این کاهش قیمت را در روز پنجشنبه جبران کنند. بازار نفت با کمبود زیرساختی عرضه مواجه است اما عوامل موقتی مانند طرح اخیر چین برای یک محرک مالی ۲۲۰ میلیارد دلاری به‌همراه فروش اوراق‌قرضه و همچنین ترس از رکود اقتصادی باعث نوسان شدید قیمت نفت در این هفته شده‌است.  

گلدمن عقیده دارد صنعت نفت به یک دهه سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها