• ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 77037
شانگهای چین

سهام‌ بازارهای آسیایی افزایش یافتند و بخشی از زیان‌های اخیر خود را حذف کردند.

به گزارش کالاخبر به نقل از بیزنس، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از سقوط به کمترین میزان خود در دو سال گذشته در روز قبل و بعد از دو روز متوالی افت به ۰.۶۵ درصد افزایش یافت.

پس از اینکه وزارت دارایی تایوان در روز سه‌شنبه اعلام کرد که صندوق تثبیت سهام خود را فعال می‌کند منجر به افزایش ارزش سهام تایوان شد.

نیکی ژاپن پس از کاهش نزدیک به دو درصد در روز گذشته، امروز ۰.۴۵ درصد افزایش یافت.

اما بیشتر این حرکت‌ها قبل از انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده در ماه ژوئن است که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار دارند تا ۸.۸ درصد به صورت سالانه شتاب داشته باشد و این رقم، اوج ۴۰ ساله آن خواهد بود.

احتمالا فدرال رزرو ایالات‌متحده تورم بالا را نشانه‌ای برای افزایش شدید نرخ بهره می‌داند تا از افزایش قیمت‌ها عبور کند حتی اگر این امر اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

فدرال رزرو در آخرین جلسه خود نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد.

تحلیلگران گروه بانکی ای ان زی (ANZ) گفتند: ضعف شدید قیمت نفت در ماه جولای نشان می‌دهد که تورم ژوئن ممکن است به اوج خود برسد. اگر چنین باشد، پویاترین مرحله انقباض فدرال رزرو می‌تواند با افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره در ۲۷ جولای رخ دهد.

با این حال، انتظار می‌رود که قدرت زیربنایی در تورم اصلی و نرخ‌های سیاست واقعی منفی عمیق به این معنی باشد که افزایش نرخ ۵۰ واحدی پس از تابستان همچنان مناسب خواهد بود.

بانک مرکزی کره جنوبی با تاکید بر نگرانی‌های تورم جهانی، روز چهارشنبه نرخ‌ها را ۵۰ واحد افزایش داد که بزرگترین افزایش از زمان اتخاذ سیستم سیاست فعلی این بانک در سال ۱۹۹۹ بود و بانک مرکزی نیوزیلند نیز نرخ‌ها را به همین میزان افزایش داد.

نگرانی از افزایش نرخ‌ها که به کند شدن رشد اقتصاد جهانی کمک می‌کند، عامل اصلی افت بازار سهام در سال جاری بوده در حالی که در بازارهای ارز، تاثیر اصلی تقویت دلار امن بوده است.

یورو در صبح روز چهارشنبه در ۱.۰۰۲۶۵ دلار بود زیرا سرمایه‌گذاران همچنان بر روی این موضوع متمرکز بودند که آیا برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ یورو به زیر یک دلار می‌رسد یا خیر.

دلار همچنین نسبت به سایر همتایان ثابت بود و شاخص آن در برابر رقبای اصلی به‌طور ثابت در ۱۰۸.۲۷ باقی ماند. بازدهی معیار ۱۰ ساله ایالات‌متحده نیز ۲.۹۷۴۳درصد بود.

قیمت نفت نیز کاهش یک شبه خود را متوقف کرد؛ هر بشکه نفت برنت با تغییرات اندکی به ۹۹.۵۵ دلار و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۹۵.۷۸ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها