نفت

وزیر نفت عراق، پیش بینی کرد که نفت تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود و تا چندین سال آینده نیز در سطح بالایی باقی بماند.

به گزارش کالاخبر، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، پیش بینی کرد که نفت تا پایان سال جاری بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله شود و تا چندین سال آینده نیز در سطح بالایی باقی بماند که این امر مستلزم ادامه تلاش‌های اوپک است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال همکاری با روسیه و سایر تولیدکنندگان است تا به تدریج عرضه‌ها را با بهبود اقتصاد و تقاضای انرژی از همه‌گیری کووید -۱۹ بازیابی کنند.

اوپک پلاس تمام محدودیت‌های تولید خود را تا پایان ماه اوت کاهش خواهد داد، در حالی که توافقات فعلی آن تا پایان سال جاری با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش بلومبرگ، وزیر نفت عراق در مصاحبه‌ای با بیان اینکه مایلم (اوپک) ابزارهای خود را برای اندازه گیری و کنترل تولید و حفظ تعادل فعلی حفظ کند، افزود: ما در این مورد با شرکای خود بحث خواهیم کرد. و توسط "العربیه. نت" دیده شده است.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت برنت در ماه مارس به ۱۴۰ دلار رسید، زیرا معامله گران خطرات اختلالات عرضه و تحریم‌های احتمالی را ارزیابی کردند.

وزرای اوپک از کمبود سرمایه گذاری و ظرفیت تولید در انواع انرژی ابراز تأسف کردند، زیرا این دلیلی است که عرضه نتوانسته با تقاضا همگام شود.

عبدالجبار انتظار داشت که قیمت‌ها در طی سه یا چهار سال آینده بالا بماند، بدون اینکه سطحی برای هزینه بشکه مشخص شود.

وی گفت: "اوپک پلاس" به ثبات بازار نفت و حفظ قیمت در حدود ۱۰۰ دلار کمک کرده است، ضمن اینکه ادامه همکاری بین تولیدکنندگان به کاهش هر گونه بحران آتی در بازار انرژی کمک می‌کند.

در مواجهه با کاهش عرضه روسیه، به ویژه به اروپا، که منجر به افزایش هزینه سوخت برای مصرف کنندگان در سراسر جهان شده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده هفته گذشته به خاورمیانه سفر کرد تا اطمینان حاصل کند که نفت اضافی از منطقه خواهد آمد.

عبدالجبار که به عنوان بخشی از هیئت عراقی در جلسات آنجا شرکت کرد، گفت که مذاکرات در شهر جده عربستان بر حفظ ثبات بازار و اجتناب از نوسانات قیمت متمرکز بود، نه افزایش خاصی در تولید یا قابلیت‌های تولید.

در حالی که خریداران اروپایی از نفت خام روسیه اجتناب می‌کنند، جریان بشکه‌های این کشور به آسیا رقابت با صادرات تولیدکنندگانی مانند عراق و ایران را افزایش می‌دهد.

وزیر عراق خاطرنشان کرد که این امر تأثیری حاشیه‌ای بر فروش نفت خام عراق به منطقه داشته و این کشور به دنبال روش‌ها یا راه‌های بازاریابی است.

عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی، در تلاش است ظرفیت‌های پالایش و صادرات نفت را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای سوخت و نفت خام توسعه دهد.

عبدالجبار گفت که عراق قصد دارد تولید بنزین را دو برابر کند و به این کشور اجازه دهد تا تقاضای داخلی را برآورده کند و واردات ضروری سوخت را تا سال ۲۰۲۵ متوقف کند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه عراق گفت: عراق تا نوامبر کار بر روی پالایشگاه کربلا با ظرفیت ۱۴۰ هزار بشکه در روز را آغاز خواهد کرد.

انتظار می‌رود اولین سوخت از این پروژه که در نهایت شامل بنزین، دیزل و سوخت جت می‌شود، در اواخر سال جاری به بازارهای محلی برسد.

پیش بینی می‌شود این پالایشگاه در نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

وزیر عراق از برنامه کشورش برای افزایش ظرفیت صادرات نفت خام در بنادر جنوبی به حدود ۴ میلیون بشکه در روز تا پایان سال آینده خبر داد.

او گفت که فروش نفت خام در ماه ژوئیه بدون احتساب میادین نیمه خودمختار کردستان عراق به حدود ۳.۴۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس داده‌های ردیابی نفتکش بلومبرگ، این میزان با حدود ۳.۳ میلیون بشکه فروش روزانه در ماه ژوئن توسط یک شرکت بازاریابی دولتی در عراق مقایسه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها