• ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
  • کد خبر: 77268
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و نفت آمریکا با یک دلار و ۶۵ سنت معادل ۱.۷۱ درصد کاهش در عدد ۹۴ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، پس‌از این‌که اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌های دولتی روسیه اجازه دارند نفت را به کشورهای سومی ارسال کنند، قیمت نفت خام آمریکا برای اولین‌بار از ماه آوریل به کمتر از ۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۶ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و نفت آمریکا با یک دلار و ۶۵ سنت معادل ۱.۷۱ درصد کاهش ۹۴ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

کاهش ۸ درصدی تقاضا برای بنزین در آمریکا در اوج فصل رانندگی در این کشور باعث کاهش قیمت نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی شده‌است.از سوی دیگر، نشانه‌های بهبود تقاضا در آسیا شاخص نفت خام برنت را بالا برده، به‌طوری‌که برای اولین‌بار طی ۶ هفته گذشته افزایش هفتگی داشته‌است.

معاملات نفت در هفته‌های اخیر بسیار بی‌ثبات بوده‌است. تاجران از طرفی نگران افزایش دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی هستند که می‌تواند تقاضا را پائین بیاورد و از طرف دیگر ترس از کاهش عرضه نفت به‌خاطر تحریم نفت روسیه همچنان وجود دارد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌های رزنفت و گازپروم روسیه می‌توانند نفت را به کشورهای سومی حمل کنند تا امنیت انرژی دنیا کمتر به خطر بیفتد. به‌علاوه، پرداخت‌های مربوط به خرید نفت خام دریایی روسیه توسط شرکت‌های اروپایی ممنوع نخواهد بود.

این اطلاعیه اتحادیه اروپا زمانی اعلام شد که رییس بانک مرکزی روسیه گفت کشورش نفت خام را به کشورهایی که موافق طرح قرار دادن سقف قیمت برای نفت روسیه هستند نمی‌فروشد و آن را به کشورهایی می‌فرستد که آماده همکاری با روسیه هستند.

تحلیلگران عقیده دارند تاریخ نشان می‌دهد قرار دادن سقف قیمت بر کالاها کوتاه‌مدت بوده و در نهایت باعث افزایش قیمت آن کالا می‌شود.این در حالی است که نگرانی در مورد افزایش دوباره نرخ بهره، تقاضا را پایین آورده و ازسرگیری تولید نفت خام لیبی افزایش قیمت نفت را محدود کرده‌است.

تولید نفت لیبی در حال حاضر بیش‌از ۸۰۰ هزار بشکه در روز است و وزارت نفت این کشور اعلام کرده در ماه آینده به ۱.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

عراق هم اعلام کرده می‌تواند ۲۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بیفزاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها