قرارداد آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ٧ مرداد بیش از ۴۶ هزار قرارداد به ارزش ٢۵٧ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته پایانی تیر افزایش ۴٩ درصدی در حجم و ٢٩ درصدی در ارزش داشت. هفته گذشته زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را بدست آوردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره به ٢۵۶ میلیارد و ٩٩١ میلیون تومان برای دست به دست شدن ۴۶ هزار و ۶٧۴ قرارداد رسید.

در جریان معاملات هفته قبل انعقاد ۴٢ هزار و ۵٠ قرارداد آتی زعفران ارزش بیش از ٢٠٨ میلیارد و ۶٠٧ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه با سهم ۹۰ درصدی در حجم و ۸۱ درصدی در ارزش قراردادها نسبت به هفته قبل تر در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ٣ هزار و ٩۶۴ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ۴٧ میلیارد و ٢٣١ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ۹ درصد و ارزش معاملات ۱۸ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ۶۶٠ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و ١۵٢ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها