آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ١۴ مرداد بیش از ٣٣ هزار قرارداد به ارزش ١٩٩ میلیارد تومان دست به دست شد. زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره به ارزش ١٩٩ میلیارد و ٣٨۴ میلیون تومان، ٣٣ هزار و ٢٧٧ قرارداد دست به دست شد.

در جریان معاملات هفته قبل، ٢۵ هزار و ۶۵۵ قرارداد آتی زعفران به ارزش نزدیک ١٢٧ میلیارد و ١۶٠ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ٧٧ درصدی در حجم و ۶۴ درصدی در ارزش قراردادها نسبت به هفته ماقبل در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را به دست آورد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۶ هزار و ٢٢ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ۶٩ میلیارد و ٢۵٨ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ١٨ درصد و ارزش معاملات ٣۵ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز یک هزار و ۶٠٠ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از ٢ میلیارد و ٩۶۶ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها