قرارداد آتی

در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ٢١ مرداد بیش از ٢٧ هزار قرارداد به ارزش ١۶٨ میلیارد تومان دست به دست شد. زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.

به گزارش کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره به ارزش ١۶٨ میلیارد و ٢۶٧ میلیون تومان، ٢٧ هزار و ۶٧٠ قرارداد دست به دست شد.

در جریان معاملات هفته قبل، ٢٢ هزار و ٣٨٣ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ١١٢ میلیارد و ٣٧٣ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ٨١ درصدی در حجم و ۶٧ درصدی در ارزش قراردادها در سه سررسید شهریور، آبان و دی ۱۴۰۱ رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.

در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ۴ هزار و ٩٢۵ قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ۵۵ میلیارد و ٢٠۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ١٨ درصد و ارزش معاملات ٣٣ درصد بود.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ منعقد کردند.

در ۲ سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز ٣۶٢ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش نزدیک ۶٩٠ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها