مس

قیمت مس در بازارهای جهانی در معاملات روز جمعه با وجود افت ۱.۴ درصدی اما کل هفته را با رشد ۳ درصدی به پایان رساند.

به گزارش کالاخبر به نقل از بااقتصاد، دلیل این افزایش هفتگی قیمت مس پیش بینی سرمایه‌گذاران مبنی بر رسیدن نرخ تورم به پیک خود و حرکت به سمت دارایی‌های پرریسک است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه جولای نسبت به انتظارات اقتصاددانان که نرخ ۰.۲ درصدی ماهانه را پیش‌بینی کرده بودند تغییر پیدا نکرد و همین امر ممکن است فدرال رزرو را متقاعد کند که حجم افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر کمتر کند. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژوئن حدود ۱.۳ درصد افزایش یافت.

داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهند که تولید صنعتی ناحیه یورو در ماه ژوئن سه برابر بیش از انتظار اقتصاددانان و تحلیل‌گران افزایش یافت. تولید صنعتی ماهانه ناحیه یورو رشد ۰.۷ درصدی را تجربه کرد در حالی که برآوردها از نرخ ۰.۲ درصد حکایت داشت.

همچنین در برآورد سالیانه نیز پیش‌بینی‌ها حول ۰.۸ درصد قرار داشت در حالی که آمار واقعی رقم رشد ۲.۴ درصد را نشان داد.

قیمت هر تن مس برای تحویل ماه سپتامبر در بورس کالای نیویورک افت ۱.۴ درصدی در معاملات روز جمعه را تجربه کرد و اکنون به ۸۰۳۰ دلار رسیده است.

در حال حاضر موجودی انبارهای مس در سه بورس فلزات لندن، بورس شانگهای و بورس کالای نیویورک اکنون به ۲۳۱ هزار تن رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته موجودی ذخایر حدود ۳۷۵ هزار تن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها