نفت آمریکا

ذخایر نفت استراتژیک آمریکا اکنون ۴۵۳.۱ میلیون بشکه است که پایین‌ترین رکورد در ۳۵ سال اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش کالاخبر ، در ادامه برداشت‌های اندک و متوالی، در هفته منتهی به ۱۹ اوت، ۸.۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا برداشت شد.

دولت بایدن با هدف پایین بردن قیمت‌ها و تقویت تولید داخلی از طریق قرارداد با شرکت‌ها برای خرید نفت آتی در قیمت ثابت، در مارس موافقت کرد به مدت شش ماه، روزانه یک میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برداشت شود. آزادسازی نفت از ذخایر نفت استراتژیک، در واکنش به اختلالات عرضه در بازارهای نفت جهان در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه، انجام می‌شود. در طرح نهایی، آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک برنامه ریزی شده تا مانع افزایش چشمگیر قیمتها در بازار دچار کمبود عرضه شود.

رویه برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، پاییز خاتمه پیدا می‌کند.

علاوه بر سقوط موجودی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به پایین‌ترین میزان از سال ۱۹۸۵، اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد ذخایر نفت بدون در نظر گرفتن ذخایر استراتژیک، به میزان ۷.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بدون در نظر گرفتن ذخایر استراتژیک، به ۴۲۵ میلیون بشکه بالغ شد که شش درصد کمتر از میانگین پنج ساله بود.

بزرگترین فروش از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، روز ۱۱ اوت اعلام شد که وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ۹ شرکت، ۲۰ میلیون بشکه نفت خواهند خرید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، موسسه تحقیقات انرژی پیش بینی کرد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا تا پایان اکتبر، به پایین‌ترین میزان در ۴۰ سال گذشته سقوط خواهد کرد و در آن زمان، به ۳۵۸ میلیون بشکه در مقایسه با ۶۲۱ میلیون بشکه در سال میلادی گذشته، می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها