• ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 79504
بازار جهانی غلات

سرویس نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا در برآوردهای به روز شده برای این کشور جنگ‌زده اعلام کرد که انتظار می‌رود برداشت ذرت اوکراین ۲۴ درصد کمتر از سال گذشته و پنج درصد کمتر از میانگین پنج ساله باشد و به ۳۲ میلیون تن برسد.

به گزارش کالاخبر ، اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان آفتابگردان جهان است، انتظار می‌رود برداشت این محصول نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد کاهش یابد و به ۱۳.۹ میلیون تن برسد که دو درصد کمتر از میانگین پنج ساله است.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که جنگ روسیه علیه اوکراین شاهد کاهش سطح زیر کشت ذرت و آفتابگردان بوده است. در نتیجه، پیش‌بینی تولید ما برای هر دو محصول کمتر از میانگین پنج ساله است.

سرویس نظارت بر محصولات اتحادیه اروپا اعلام کرد که حدود چهار درصد از ذرت، ۱۰ درصد از آفتابگردان و هفت درصد از تولید دانه سویا در مناطقی است که در حال حاضر در معرض جنگ هستند.

برای محصولات زمستانه که برداشت آنها به پایان رسیده است، سهم ۲۲ درصد از کل تولید گندم نرم، ۲۰ درصد برای جو و ۱۳ درصد برای کلزاست.

به نقل از رویترز، تحلیلگران درگیر این هستند که اوکراین، که معمولاً یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان جهان است، در سال جاری با ادامه جنگ با روسیه، چه مقدار غلات می‌تواند برداشت و صادر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها