• ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
  • کد خبر: 79505
نفت آمریکا

ذخایر استراتژیک نفت خام آمریکا ۸.۴ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش‌یافته و به ۴۳۴.۱ میلیون بشکه رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین سطح از اکتبر ۱۹۸۴.

به گزارش کالاخبر به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا در روز دوشنبه اعلام کرد ذخایر استراتژیک نفت خام این کشور ۸.۴ میلیون بشکه در هفته گذشته کاهش‌یافته و به ۴۳۴.۱ میلیون بشکه رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین سطح از اکتبر ۱۹۸۴.

آمریکا در هفته منتهی به نهم سپتامبر حدود ۶.۳ میلیون بشکه نفت خام شیرین و حدود ۲ میلیون بشکه نفت خام ترش از این ذخایر برداشت کرده که بیشترین حجم افزایش برداشت نفت از ذخایر استراتژیک نفتی از ماه مه بوده‌است.

جو بایدن در ماه مارس طرحی برای آزادسازی ۱ میلیون بشکه در روز از این ذخایر را طی ۶ ماه ارائه داد تا مانع افزایش قیمت سوخت در آمریکا شود. دلیل اصلی بالا رفتن تورم در آمریکا گران شدن سوخت بوده‌است.

جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد دولت بایدن در حال بررسی لزوم برداشت بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک نفتی پس‌از پایان طرح فعلی در ماه اکتبر است. سخنگوی وزارت انرژی آمریکا هم گفت کاخ‌سفید طرحی برای آزادسازی بیش‌از ۱۸۰ میلیون بشکه از این ذخایر ندارد.

در صورت ادامه روند کاهش قیمت نفت، احتمال برداشت بیشتر از ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا پس‌از ماه اکتبر بسیار کم است.

یکی دیگر از دلایل کاهش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا فروش نفت این ذخایر طبق دستورالعمل کنگره بوده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها