بورس کالا

در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین عناوین آن ها می توان به "سومین ملک شهرداری تهران راهی تالار شیشه ای"،"همکاری شهرداری با بورس کالا در ۵ فاز اجرایی می شود"،"چهارمین عرضه خودرو با موفقیت انجام شد" و"روغن کاری چرخ تولید با کمک بورس کالا" اشاره کرد.

فروش املاک شهرداری در بورس کالا آغاز شد

به گزارش کالاخبر ،درشرایطی که در گذشته نقدهایی به روند فروش املاک شهرداری ها به شیوه هایی غیر شفاف وجود داشت، اما استفاده از تالار شیشه ای بورس کالای ایران برای شفافیت و برقراری عدالت در این حوزه نیز از هفته قبل آغاز شد؛ در همین زمینه عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران میگوید، عرضه املاک و مستغلات شهرداری در بورس کالا باعث ایجاد شفافیت و کشف قیمت های واقعی می شود.

به گفته جعفر بندی شربیانی ،شهرداری می‌تواند با شفافیت و قیمت واقعی و به‌روز این املاک را در بورس کالا به فروش برساند. این اقدام منجر به شفافیت در فروش املاکی می‌شود که شهرداری طبق قانون برای تأمین بخشی از درآمدها ملزم به فروش آن است.

همکاری شهرداری با بورس کالا در ۵ فاز اجرایی می شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران گفت: همکاری شهرداری با بورس کالا و به نوعی استفاده از ظرفیت های این بورس در ۵ فاز اجرایی می شود؛ به طوریکه شهرداری قصد دارد در استمرار عرضه املاک، خرید مواد مورد نیازش از بورس کالا، تنوع عرضه املاک به تجاری و اداری، ورود به صندوق املاک و مستغلات و بهره گیری از ابزارهای مالی همچون مشتقه، همکاری هایش را با بورس کالا توسعه دهد.

عماد الدین سخایی در خصوص برنامه آینده شهرداری برای استفاده از سازوکار بورس کالا گفت: شهرداری قرار است در چند فاز عرضه املاک در بورس کالا و سایر اقدامات را ساماندهی کند اول این که در عرضه املاک استمرار داشته باشد و همچنین بتواند املاک را متنوع کرده و املاک تجاری و اداری خود را نیز در بورس کالا عرضه کند. همچنین خرید محصول های مورد نیاز در حوزه عمرانی نیز از سوی شهرداری تهران آغاز شده است.

سومین ملک شهرداری تهران راهی تالار شیشه ای

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بورس کالا شفاف ترین و سالم‌ترین ابزار معامله محسوب می‌شود از عرضه سومین ملک شهرداری در تالار شیشه‌ای این بورس خبر داد.

ابوالفضل فلاح اظهار کرد: ایجاد شفافیت مالی یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدید معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است، که در نهایت منجر به واگذاری و عرضه املاک در بورس شد.

وی افزود: تسریع فرآیند واگذاری قطعی ملک به ۲ ماه، مولدسازی و شفافیت از مزایای استفاده از ظرفیت بورس کالا برای عرضه املاک شهرداری تهران است.

سومین ملک شهرداری، ۱۷ مهر در بورس عرضه می شود

براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، یک ملک دیگر متعلق به شهرداری تهران روز ۱۷ مهر ماه (واقع در نیاوران تهران، خیابان باهنر) به متراژ ۱۶۴.۹۴ متر مربع در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه می شود. ۲۳ شهریور ماه برای نخستین بار دو ملک شهرداری تهران (واقع در محدوده سعادت آباد) در بورس کالا عرضه شد و در روند شفاف و رقابتی مورد معامله قرار گفت.

تاریخ عرضه املاک شهرداری تهران در بازار املاک و مستغلات بورس کالا مشخص شد. براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، یک ملک شهرداری تهران در قالب آپارتمان‌های غیرنوساز مسکونی در تاریخ ۱۷ مهر عرضه می‌شود.قیمت پایه این واحد آپارتمانی مسکونی به متراژ ۱۶۴.۹۴ متر مربع (واقع در تهران، خیابان باهنر) ۱۵ میلیارد تومان اعلام شده است.

قیمت خودرو در بورس کالا متعادل و شفاف می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت عرضه خودرو در بورس کالا را راهی برای کوتاهی دست دلالان عنوان کرد و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند قیمت‌ها را متعادل و شفاف کند.

امیرحسن کاکایی آزادسازی قیمت‌ها را راهکاری در رفع مشکلات صنایع خودروسازی دانست و گفت: مشکل این است که آزادسازی قیمت خودرو انجام نمی‌شود و مسئولان آن را قبول نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه راه دیگر شفافیت قیمت خودرو، عرضه در بورس کالاست، افزود: عرضه خودرو در بورس کالا از طرفی می‌تواند قیمت‌ها را متعادل و شفاف کند و به این ترتیب دلال‌ها کمتر انگیزه ای برای ورود به این معاملات خواهند داشت.

چهارمین عرضه خودرو با موفقیت انجام شد

چهارمین عرضه خودرو در بورس کالا روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه با موفقیت دنبال شد و تجربه این چهار عرضه اخیر به وضوح نشان می دهد که هم خریداران (مصرف کنندگان نهایی) و هم فروشندگان (خودروسازان) از شفافیت و رقابت عادلانه و شرایط برابر استقبال می کنند.

روز چهارشنبه هفته جاری ۱۵۲ دستگاه خودرو دیگنیتی بهمن موتور در بورس‌کالا فروخته شد. ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم مشکی)، ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم قرمز)، ٣٨ خودروی دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)، ۳۸ دیگنیتی مشکی (تریم قرمز) هر یک با قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۳۰ شهریور روی تابلو رفتند.

سیباموتور به جمع عرضه کنندگان خودرو در بورس کالا پیوست

۳۵ دستگاه کامیون کشنده سیباموتور ۱۲ مهر روی تابلوی عرضه بورس کالا می رود. سیباموتور چهارمین عرضه کننده خودرو در بورس کالا است.

۳۵ دستگاه کامیون کشنده FAW CA۴۱۸۰ متعلق به شرکت سیباموتور ۱۲ مهر روی تابلوی عرضه می رود.این خودروها که در ۱۲ آذر (یعنی دو ماهه) تحویل خریداران می شود، با قیمت پایه ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال (معادل ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان) در بورس کالا عرضه میشود.

روغن کاری چرخ تولید با کمک بورس کالا

امکان استفاده تولیدکنندگان حاضر در بورس کالا از اوراق گام در راستای بهبود تامین منابع مالی بخش تولید، رویکردی بسیار مثبت ارزیابی میشود. یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این اوراق به مثابه چک تضمین شده عمل می‌کند، گفت: اعتبار شکل گرفته از ناحیه اوراق گام در بستر بورس کالا منجر به تسهیل چرخه تولید خواهد شد.

مهدی بیات منش، کارشناس بازار سرمایه گفت:این ابزار به مثابه چک عمل می کند و برگه های گام می تواند فروشنده مواد اولیه را متقاعد کند که به صورت مدت دار کالا را بدون دردسر به تولیدکننده در راستای تسهیل چرخه تولید بفروشد و پس از آن، اوراق را با نرخ تنزیل مد نظر خریداران در بازار سرمایه نقد کند یا تا سررسید نگهداری و نقد کند.

وی ادامه داد: باتوجه به حضور بسیاری از تولیدکنندگان مواد اولیه جهت عرضه محصول یا تقاضای مواد اولیه خود در بورس کالا، این امر می تواند مزیت جدیدی برای این تولیدکنندگان حاضر در بورس کالا نسبت به تولیدکنندگان خارج از بورس کالا باشد.

تفاهم سه‌جانبه برای استفاده از اعتبار اسناد داخلی ریالی در معاملات بورس کالا

انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بانک تجارت با هدف استفاده از اعتبار اسناد داخلی در معاملات بورس کالا تفاهم‌نامه سه ‌جانبه امضا می‌کنند.

در جلسه مشترک ریاست انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با مدیرعامل و مدیران ارشد بانک تجارت مقدمات اجرایی شدن تفاهم‌نامه سه جانبه میان انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بانک تجارت فراهم شد.این تفاهم سه جانبه پیرامون استفاده از اعتبار اسناد داخلی ریالی در معاملات بورس کالا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها