• ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
  • کد خبر: 81465
قراضه

تحلیلگران انتظار دارند جنوب آسیا به زودی یک واردکننده بزرگ قراضه شود و جای ترکیه را در بازار جهانی قراضه بگیرد. هند، بنگلادش و پاکستان واردکننده های بزرگ قراضه خواهند شد چراکه تولید فولاد آنها روند رشد چشمگیری دارد.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، اگر هند بخواهد به برنامه های آینده تولید فولاد خود دست یابد باید به واردات قراضه ادامه دهد و یکی از مصرف کننده های اصلی قراضه جهان خواهد شد.

ترکیه سالیان سال وارد کننده اول قراضه آهن در دنیا بوده حال اثرات جنگ روسیه در اوکراین و افت ارزش لیر ترکیه موجب ضعف بیشتر بازار داخلی این کشور شده و بر تولید فولاد آن اثر منفی داشته است به طوری که امسال ۲۰ درصد افت داشت. از طرفی واردات قراضه به ترکیه ۴۰ درصد افت داشته است. ترکیه بازارهای صادراتی خود را نیز از دست داده سنگاپور و مالزی بازارهای خریدار میلگرد ترکیه را از آن خود کرده اند. روسیه نیز با بیلت ارزان خود سهم ترکیه را از بازارهای بیلت کمتر کرده است.

کارشناسان انتظار دارند قیمت قراضه تا مارس سال آینده به ۵۰۰ دلار هم برسد ولی در حال حاضر تحت تاثیر جو منفی بازارهاست. چین هم بازار جنوب آسیا را با فولاد خود اشباع کرده ولی با بهبود اوضاع قیمت قراضه نیز بالا خواهد رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها