بازدید از ایران خودرو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرده، سازمان بورس پیگیر عرضه تمامی خودروهای پرتیراژ در بورس کالا است.

به گزارش کالاخبر و به نقل از سنا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان بازدید از ایران خودرو: خودروهایی پرتیراژ همچون ۲۰۷ و تارا قابلیت عرضه در بورس کالا را دارند و متناسب با بازار آنها این الزام انجام می‌شود.

به گفته عشقی سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش است تمامی خودروهای پرتیراژ در بورس کالا عرضه بشوند و تمامی مشتریان بتوانند از بستر شفاف بورس کالا نیاز خود را برطرف کنند.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو نیز در جریان بازدید رئیس سازمان بورس از کارخانه ایران خودرو، از عرضه قریب الوقوع دنا، سورن و رانا در بورس کالا خبر داد.

مدیر عامل ایران خودرو در جریان بازدید مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کارخانه ایران خودرو گفته بود: تحولات جدی در حوزه فنی و تیراژ تولید در یک سال اخیر رخ داده؛ اما با عرضه خودرو در بورس کالا تحولات اقتصادی در صنعت نیز آغاز شده است.

قیمت‌گذاری دستوری خودرو با حمایت دولت حذف می‌شود

به گزارش ایرنا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی ایران خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط حاکم در صنعت خودرو طی سالیان گذشته سخت و مشکلات انباشته‌ای در این صنعت ایجاد شد که از یک سال گذشته فرآیند خوبی برای رفع آنها شروع شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی مانند افزایش تولید در نظر گرفته شد که این اقدام در یک سال گذشته با نتایجی مثبت همراه بود، افزود: در این مدت اقدامات مربوط به تکمیل خودروهای ناقص به درستی انجام شد و اکنون شاهد عدم وجود خودروهای ناقص در کارخانه‌ها هستیم.

رییس سازمان بورس به بحث اصلاح ساختاری خودروسازان و قیمت فروش آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده که این فرآیند را با کمک بورس کالا ادامه خواهیم داد و امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از محصولات خودروسازها را خارج از قیمت‌گذاری دستوری و نیز با قیمت بازار عرضه کنیم.

استقبال گرم از عرضه خودرو در بورس کالا

عشقی اظهار کرد: در این مدت استقبال خوبی از عرضه خودرو در بورس کالا صورت گرفت و در چند هفته گذشته که میزان عرضه با افزایش همراه شد شاهد نتایج خوبی در این زمینه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک مسوولان خودروسازها بتوانیم بازار منصفانه‌ای را در بورس کالا و در زمینه فروش خودرو داشته باشیم.

رییس سازمان بورس اصلاح ساختار مالی خودروسازها را دیگر مساله مدنظر مسوولان دانست و گفت: به دلیل انباشته شدن مشکلات از سالیان گذشته شاهد وجود مراحل سخت در خصوص زیان انباشته این ۲ شرکت خودروسازی هستیم.

عشقی با بیان اینکه رفع این مشکل مستلزم وجود یک برنامه‌ریزی مالی برای اصلاح ساختارها است، بیان کرد: این اقدام هم در دستور کار است تا مسایل مدنظر با کمک مسوولان حاضر در وزارت صمت و نیز تلاش ما در سازمان بورس انجام شود.

پیگیری مسایل مربوط به تصدی‌گری و واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی

وی با تاکید بر اینکه مسایل مربوط به تصدی‌گری و واگذاری از سوی سازمان خصوصی سازی در حال پیگیری است، اظهار داشت: اقدامات لازم در راستای عرضه بخشی از سهام دولت در مجموعه خودروسازها و نیز آنچه در مالکیت دولت است در حال انجام است.

سازمان بورس متولی سهام وثیقه نیست

عشقی با بیان اینکه سازمان بورس متولی سهام وثیقه نیست، اعلام کرد: مسوولان سازمان خصوصی سازی و نیز وزارت صمت در حال جایگزینی سهام هستند که امیدواریم به‌زودی سهام وثیقه آزاد شوند.

رییس سازمان بورس ادامه داد: اصلاح ساختار مالی، اصلاح قیمت فروش و اصلاح موضوع تصدی‌گری نه‌تنها مهم‌ترین گام برای نجات صنعت خودروسازی است؛ بلکه به عنوان پیشرانی برای صنایع مختلف عمل خواهند کرد.

برنامه‌های مدنظر برای عرضه خودروها در بورس کالا

وی به برنامه‌های ارائه شده برای عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش عرضه ۲۰۷ در بورس کالا طی ۲ ماه گذشته آغاز و عرضه آن انجام شد، طبق صحبت‌های انجام شده قرار است تا به تناسب بازار عرضه باقی خودروهای پرتیراژ که قابلیت عرضه در بورس کالا را دارند، اجرایی شود.

عشقی اظهار کرد: همه مشتریان با توجه به شرایط در نظر گرفته شده می‌توانند به بورس کالا مراجعه و اقدام به خرید کنند.

رییس سازمان بورس گفت: تلاش این است عرضه‌ها افزایش پیدا کند تا امکان خرید برای مشتریانی که تاکنون امکان نداشتند، فراهم شود و خودرو با قیمت منصفانه خریداری شود.

وی در پایان اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم با افزایش عرضه‌ها طبق هفته‌های متوالی به نیاز مصرف‌کنندگان پاسخ دهیم.

عرضه دنا، سورن پلاس و رانا پلاس در بورس کالا

همچنین مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در جریان بازدید رییس سازمان بورس از کارخانه ایران خودرو، از عرضه قریب‌الوقوع دنا، سورن پلاس و رانا پلاس در بورس کالا خبر داد.

وی افزود: تحولات جدی در حوزه فنی و تیراژ تولید در یک سال اخیر رخ داده؛ اما با عرضه خودرو در بورس کالا تحولات اقتصادی در صنعت نیز آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها