طلا

یک استراتژیست و تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که طلا بهترین کالا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر افزایش تورم است نه حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابرخطرات سیاسی.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،مارکو پاپیک تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی بی سی ای در سخنانی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید این ایده را فراموش کنند که طلا سرمایه گذاری مطمئنی برای پوشش ریسک های سیاسی است، به نظر من طلا بهترین سرمایه گذاری برای پوشش تورم است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد بی ثباتی سیاسی در سطح جهان به اوج خود رسیده است ولی طلا برای افزایش قیمت باید منتظر روند نرخ تورم باشد.علی رغم افزایش تنش ها و نگرانی های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص آمریکا و اتحادیه اروپا، قیمت طلا طی روزهای گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است.

این تحلیلگر برجسته اقتصادی افزود: به نظر می رسد برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر تنش ها و ریسک های سیاسی، سرمایه گذاران بین المللی باید به دارایی های مکان امن سرمایه گذاری مثل ین ژاپن یا اوراق قرضه آمریکا روی بیاورند نه طلا. تحقیقات ما نشان می دهد که در شرایطی که تورم پایین باشد، طلا سرمایه گذاری خوبی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی  نخواهد بود.

وی افزود: تجزیه و تحلیل های آماری نشان می دهد که طلا تنها زمانی لزوما با افزایش تقاضا و قیمت روبرو می شود که نرخ تورم دراقتصاد جهانی با افزایش همراه گردد. طلا بیشتر سرمایه گذاری مناسبی برای پوشش تورم است. نرخ تورم در اقتصاد جهانی باید افزایش یابد تا قیمت جهانی طلا نیز  تقویت شود.

وی در ادامه گفت: برخی سرمایه گذاران بر این باورند که در صورت وقوع یک بحران مالی بزرگ دیگر در سطح جهان، ارزش دلار آمریکا به شدت سقوط خواهد کرد و طلا بهترین سرمایه گذاری خواهد بود. ولی به نظر من این سناریو جواب نخواهد داد. بعید به نظر می رسد که دلار آمریکا جایگاه مسلط خود دراقتصاد جهان را از دست بدهد. برای چنین اتفاقی شما باید شاهد تغییر کامل پارادایم حاکم براقتصاد جهانی باشید.اقتصاد آمریکا باید به طور  کامل با فروپاشی روبرو شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: به نظر من با عقب نشینی آمریکا از عرصه های جهانی و سیاست بین المللی، دنیا به سوی چند قطبی بزرگی  حرکت خواهد کرد. ما شاهد درگیری ها و منازعات بیشتری در شرایط کنونی در مقایسه با دهه های گذشته هستیم.در حالی که بیشتر تمرکزها در خصوص تنش های سیاسی فعلا بر خاورمیانه معطوف است، طی ۱۰ تا ۲۰ سال اینده شرق آسیا کانون اتفاقات بزرگ سیاسی خواهد بود.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها