نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که تقویت دلار آمریکا و کاهش میزان فعالیت پالایشگاه های چین به بازار نفت لطمه زده، قیمت نفت پس از کاهش شدید در جلسه قبل و رسیدن به پایین ترین رقم حدود ۳ هفته اخیر، امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز یک سنت کاهش داشت و به ۴۷ دلار و ۵۸ سنت رسید.

در معاملات پرنوسان دیروز بازار، به دلیل تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از کاهش تقاضای چین قیمت نفت بیش از ۲.۵ درصد کاهش یافت. تقویت ارزش دلار موجب کاهش تقاضا از سوی خریدارانی می شود که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند. قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز ۱۰ اوت به بالاترین رقم ۲ ماه گذشته رسیده بود.

آمارهای رسمی نشان داد که پالایشگاه های نفتی چین در ماه جولای ضعیف ترین میزان فعالیت روزانه خود از سپتامبر ۲۰۱۶ تاکنون را داشته اند. به گفته تحلیلگران کند شدن فعالیت پالایشگاه های چین بیش از حد انتظار بوده و این مسئله نگرانی ها از کاهش تقاضای چین برای خرید نفت را تشدید کرد.

پس از آنکه رهبر کره شمالی تصمیم گرفت که طرح های خود برای حمله موشکی به گوام را به تاخیر بیاندازد و موجب کاهش بیشتر تنش ها و بازگشت سرمایه گذاران به بازارهای پرریسک تر شد، ارزش دلار به رو افزایش گذاشت.

شاخص دلار، که معیار اندازه گیری ارزش پول آمریکا در برابر سد ۶ ارز معتبر جهانی است، دیروز ۰.۴ درصد و امروز ۰.۱ درصد افزایش داشت.

اعلام شرکت تابعه رویال داچ شل در نیجریه مبنی بر اینکه شرایط فورس ماژوری که مانع صادرات نفت سبک این شرکت می شد، برطرف گشته است نیز در تضعیف قیمت نفت موثر بود.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها