طلا

قیمت طلا که در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود، بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و به کمتر از ۱۲۹۰ دلار رسیده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با ۰.۲ درصد افزایش روبرو شد و به ۱۲۹۰ دلار رسید ولی بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با اندکی کاهش روبرو شده و تا ۱۲۸۷ دلار در هر اونس کاهش یافت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز سه شنبه به بالاترین سطح خود از ۲۷ سپتامبر رسیده بود. شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در ۱۰ هفته اخیر رسیده است.

ارزش دلار تحت تاثیر سیاست های مالیاتی دولت ترامپ و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر قرار داشته است.تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر از قبل شده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز با افزایش روبرو شده است. پس از آنکه رهبر کاتالونیا در سخنرانی شب گذشته خود از اعلام استقلال این منطقه خودداری کرد و آمادگی خود را برای گفتگو با دولت مرکزی اسپانیا اعلام نموده است، ارزش یورو در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

یک گزارش نشان می دهد که هکرهای کره شمالی صدها سند طبقه بندی شده نظامی را از کره جنوبی سرقت کرده اند که شامل طرح و برنامه های تفصیلی درباره عملیات جنگی علیه کره شمالی بوده است. این سند نشان می دهد که در عملیات جنگی علیه کره شمالی، نیروهای نظامی کره جنوبی به همراه آمریکا مشارکت خواهند داشت.

تازه ترین پیش بینی ها نشان می دهد که رشد اقتصادی آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا امسال به بیش از ۲ درصد خواهد رسید. این بالاترین رشد اقتصادی آلمان از سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می رود.

بررسی فدرال رزرو نیویورک نشان می دهد که انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر به پایین ترین سطح خود از اوایل ۲۰۱۶ میلادی رسیده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تنش در شبه جزیره کره و اوضاع کاتالونیا نیز می تواند عوامل مهم و موثری بر نوسانات بازارهای بین المللی باشد.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها