فولاد

انجمن جهانی فولاد از رشد ۲۱.۴درصدی تولید فولاد خام و ۲۸.۲درصدی تولید آهن اسفنجی ایران و کسب رتبه دومین کشور تولید کننده آهن اسفنجی در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انجمن جهانی فولاد با انتشار گزارشی تولید فولاد خام در ۶۶کشور تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد. میزان تولید فولاد خام ایران در سال گذشته میلادی ۲۱میلیون و ۷۲۶هزار تن بود که حاکی از رشد۲۱.۴درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶بود. همچنین طی مدت مذکور تولید فولاد خام جهان بارشد۵.۶ درصدی به یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تن رسید.

تولید چین نیز با ۵.۷ درصد رشد به ۸۳۱ میلیون و ۷۰۰هزار تن رسید و طی این مدت ترکیه با تولید ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام شاهد رشد ۳۱.۱ درصدی بود.

چین با تولید ۸۳۱ میلیون و ۷۳۰هزار تن بیشترین میزان تولید فولاد خام را در سال ۲۰۱۷ داشت و پس از آن ژاپن با تولید ۱۰۴ میلیون و ۹۳۰ هزارتن و هند با تولید ۱۰۱میلیون و ۳۷۱ هزار تن در رتبه های دوم و سوم قرارگرفتند. امریکا و کره جنوبی نیز به ترتیب با تولید۸۱ میلیون و۶۴۰هزارتن و ۷۱میلیون و ۱۸۰هزار تن در رتبه های چهارم و پنجم قرارگرفتند.

تولید آهن اسفنجی

تولید آهن اسفنجی جهان در سال ۲۰۱۷با ۹.۲درصد رشد به ۷۲میلیون و ۷۷۰هزار تن افزایش یافت که طی این مدت هند با تولید ۲۵میلیون و ۸۵۰ هزار تن رتبه نخست تولید این ماده را کسب کرد و پس از آن ایران با تولید ۲۰میلیون و۵۴۰هزار تن آهن اسفنجی که حاکی از رشد ۲۸.۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ بود، توانست در رتبه دوم جای گیرد.

منبع:شاتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها